۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۵
سلحشور و شورجه در گفتگو با صراط نیوز:

حضور مشایی در جشنواره کیش باعث تلخکامی هنرمندان شد

بعد از انجام اين حركت اعتراضي تعدادي از سينماگران از طيف هاي مختلف نيز با مناسب ديدن فضا ،با عناوين مختلف اقدام به ترك سالن كردند
کد خبر : ۲۰۲۷۴

"صراط" - فرج الله سلحشور و جمال شورجه در گفتگوي اختصاصي با صراط نيوز، بر خروج اعتراض آميز دهها تن از هنرمندان متعهد، هنگام شروع سخنراني رييس دفتر رييس جمهور از سالن برگزاري مراسم اختتاميه جشنواره فيلم كيش ، تاكيد كردند.

به گزارش صراط نيوز، اين دو سينماگر ولايي كشورمان در اين گفتگوي اختصاصي با اشاره به تلاشهاي شبانه روزي برگزار كنندگان جشنواره فيلم كيش خصوصا دبير جشنواره براي برگزاري بي عيب و نقص اين رويداد فرهنگي و ايجاد وفاق وهمدلي بين سينماگران از طيف هاي مختلف ، حضور مشايي در مراسم اختتاميه را سبب تلخ شدن كام هنرمندان متعهد دانستند.

جمال شورجه خاطر نشان كرد: مطابق با اطلاع قبلي ،قرار نبود مشايي در مراسم اختتاميه حاضر شود لذا بعد از اطلاع از حضور وي در كيش و قصد او براي شركت در مراسم اختتاميه ، هنرمندان متعهد شرط حضور خود در اين مراسم را عدم سخنراني وي اعلام كردند كه در پي اين مسئله مسوولين جشنواره ضمن رايزني با مشايي درصدد منصرف كردن او از سخنراني در مراسم اختتاميه برآمدند كه وي از پذيرفتن اين درخواست سرباز زد.

جمال شورجه در اين زمينه تصريح كرد:بنده خودم يكي از ستارگان بنام سينماي كشور را مشاهده كردم كه بشدت نسبت به حضور مشايي در مراسم معترض بود و مي گفت اگر مي دانستم اين .... در اين مراسم حاضر مي شود اصلا به كيش نمي آمدم!

فرج الله سلحشور نیز در این گفتگو تصريح كرد: بلافاصله بعد از دعوت از مشايي براي حضور روي سن و انجام سخنراني ، اينجانبان بهمراه دهها تن از هنرمندان متعهد به نشانه اعتراض به وي از سالن برگزاري مراسم خارج شدند كه از جمله مي توان به آقايان محسن علي اكبري،محمد رضا شرف الدين، بهمني، سلطاني ، رستگارپور، هوشياري، محمد حيدريان،حبيب الله كاسه ساز ، حبيب ايل بيگي،سيد مهدي طباطبايي نژاد،شهاب ملت خواه،بحرالعلومي و... اشاره كرد.

اين کارگردان سينما افزود: بعد از انجام اين حركت اعتراضي تعدادي از سينماگران از طيف هاي مختلف نيز با مناسب ديدن فضا ،با عناوين مختلف اقدام به ترك سالن كردند و بعدا نيز با تقدير از اين حركت سينماگران متعهد از عدم اطلاع رساني و هماهنگي با سايرين كه منجر به فراهم نشدن زمينه مشاركت ساير هنرمندان در اين اقدام نمادين شد ،گلايه كردند.

شورجه و سلحشور دراين گفتگوي مشترك درباره چرايي اين حركت اعتراضي خاطر نشان كردند:از نظر هنرمندان متعهد و معترض به مشايي ، وي با افكار انحرافي خود و سو استفاده از تريبونهاي نظام براي نشر آنها كه سبب بدرد آمدن دل مراجع ، علما، متدينين و دلسوزان انقلاب و نظام شده است، شايستگي حضور در سمتهاي دولتي را نداشته و از عوامل اصلي ايجاد اختلاف و چند دستگي بين طرفداران و حاميان واقعي رياست جمهوري شده است و اين فرد اگر واقعا چنانكه مدعي است ، فردي ولايت پذير است، بايستي بعد از فرمان رهبري معظم به رياست جمهوري براي عزل وي از سمت معاونت اولي ، بطور كلي از حضور در سمتهاي مختلف دولتي اجتناب مي ورزيد و سعي در گسترش نفوذ خود در دولت نمي كرد.

اين دو هنرمند متعهد تاكيد كردند :براي هنرمندان ولايي ومتعهد كشور ، ملاك مشروعيت افراد در هر پست و سمتي ميزان اطاعت آنها از ولايت فقيه و ولي فقيه زمان حضرت آيت الله العظمي خامنه اي است.

سلحشور و شورجه در پايان تاكيد كردند :جامعه هنرمندان متعهد و ولايي چنانكه امام راحل فرمودند،با كسي عقد اخوت نبسته و از هركس تا زماني كه در صراط مستقيم ولايت حركت مي كند حمايت كرده و بمحض خروج افراد از مسير ولايت پذيري و تبعيت از ولي فقيه، هنرمندان ولايي كشور نيز تعهدي در قبال او نخواهند داشت.

نظرات بینندگان
حسين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰
۳
۲
الا مسها که در گرد و غبارید
به اکسیر ولایت دل سپارید
طلا آنکه طلای ناب گردد
که در هرم ولایت آب گردد
نماز بی ولایت بی نمازی است
تعبد نیست، نوعی حقه بازی است
ولایت چیست، در خون غوطه خوردن
کلید سینه بر مولا سپردن
حسین بن علی در خون شنا کرد
مرا با این حقیقت آشنا کرد
ولایت بی ولا معنا ندارد
نجف بی کربلا معنا ندارد
ولی ظاهر و باطن کجائی
نقاب از چهره خود کی می گشائی
بیا موعود هنگام قیام است
جهان مجروح یک جو التیام است
زمان لبریز از شوق و انتظار است
زمین در رجعتت امیدوار است
بیا امشب شب قدر است ما را
علمدار تو در صدر است ما را
قسم بر انشقاق فرق منشق
زمین خالی مباد از حجت حق
خمینی حجت حق در زمین بود
امین دین ختم المرسلین بود
خمینی رفت فرزندش علی هست
خدا را شکر بر امت ولی است...
محمد (عاشق مير حسن)
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰
۱۲
۱۱
فرج ا... سلحشور هنرمنده؟ از كي تا حالا؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خونت آهباااااااااااااد.
علی از تنکابن
|
Iran (Islamic Republic of)
نه، تو راست میگی! هنرمند فقط میر...موسوی، هستش که تو عالم توهم! با اون پیرزن عجوزه، مشغول نقاشی کشیدن هست!!!

***یاعلی****
سرشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
یعنی خاک تو سرت !
عاشق پوست خیار
بروس لی
|
Iran (Islamic Republic of)
عموجون ! چند سالته؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰
۳
۴
وقتی هنرمند سلحشور باشه معنای این متن این خواهد بود که همه ی هنرمندها بیرون آمدند اونهایی هم که فکر کنم بالای صد نفر هنرپیشه ی معروف بودند، از نظر صراط و سلحشور هنرمند نیستند!
مهدی59
|
Australia
|
۱۷:۴۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
... ولی حالا چرا؟
سهیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰
۲
۴
میشه هنرمندای دیگه رو هم نام ببرین؟ یا مثلاً هنرپیشه معروفی که از اومدن به کیش پشیمون شده؟! بابا جون تا کی می خواین مردمو گول بزنین ؟ برین یه فکری به حال خودتون بکنین که افتادین تو صراط شیطان و هرکاری می کنین وضعتون بدتر میشه.
جلیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰
۳
۳
دمشون گرم که این مش..... رو آدم حساب نکردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۹ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۳
شما هرکه رو هم تیپ تون باشه تو قشرش میپذرید تورو خدا تعصب رو کنار بگذارید وهمه رو با یه چوب آتش نزنید.
عمو پنجعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۱ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰
۳
۰
تت تاثیره؟
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۴ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۱
ایا شما نمی دانستید که این مراسم با مدیریت مش..... برگزار می شود .
ایا فقط شما چند نفر هنرمند هستید یا ان همه که دز سالن ماندند
امیرحسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰
۱
۰
رفته عشق و حالش رو تو کیش کرده بعد موقع اومدن مشایی با خروجش میخواد بگه ما هم هستیم-راست میگفتی از اول نمیرفتی
علي اكبر رضايي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
رئيس جمهور خودش را بايد از شر الياس ( مش.... ) دولت نجات دهد در ضمن اين الياس خان دو تا همكار به نامهاي بق..... و جو...... هم دارد . تا دولت از وجود خناسان حاشيه آفرين رها نشود نمي تواند پر قدرت مثل سابق كار كند .وقتي كه آفتابه بيار هاي فتنه سبز در هر مناسبتي مثل مراسم ختم بستگان اين حضرات هم سوئ استفاده مي كنند و حضور ميابند و خط و ربط مي دهند و شايعه سازي و شايعه رانكني مي كنند در اوضاع و احوال منطقه جو عمومي را ملتهب مي كنند و آب را گل آلود تا ماهي بگيرند لذا دكتر احمدي نژاد بايد به دور و بري هايش حواسش بيش از پيش جمع باشد .
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۶ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
با اينكارت و با توهين به نام مش... مي خواي رئيس هيئت داوران فوتبال ايران هم بشي.تعجب مي كني نه عزيزم همين كه نام ولايت را روي خودتان گذاشتين مي تونين رئيس انرژي اتمي كشور هم بشين! تعجب نكن تخصص نمي خواد و لازم هم نيست اصلاً درسش را بخواني همين كه جواب سؤال استادرا با توهين به مش..... پس دادي تو خودت يه سرو گردن از متخصصين هم بالاتري.نمي دوني ؟ وضعيت سينماي كشور را كه انشا اله مي بيني. نمي بيني پس تو كيش چكار مي كني.هنرمند كيلوئيش چنده تورا خدا بگذاريد مردم با درد خودشان بميرند و با نام ولايت سر مردم را كلاه نگذاريد و بقول امام و رهبر عزيز ولايت فقيه براي جلوگيري از حكومت ديكتاتورهاست نه براي استفاده ابزاري بعضي ها