۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱
طرح دعوای کفاشیان و رسانه ملی دیگر شجاعت هم نمی‌خواهد!

سکوت فردوسی‌پور درباره مهم‌ترین مسئله روز فوتبال

اگر فردوسی‌پور از تعطیلی برنامه درآمدزایش هراس دارد این احتمال تقریبا منتفی است پس چرا او همچنان ساکت است؟
کد خبر : ۲۰۳۰۸۸
گروه ورزشی صراط - نامه روز گذشته علی کفاشیان به مهدی تاج درباره حق پخش بازی های لیگ برتر فوتبال، جدی ترین واکنش او به موضع صداوسیما از ابتدای لیگ امسال به شمار می رود.

به گزارش گروه ورزشی صراط، کفاشیان در نامه مذکور تاکید کرده است که "با توجه به عدم انعقاد قرارداد جهت پخش تلویزیونی این مسابقات، از هفته جاری مسابقات لیگ برتر ورود هرگونه دوربین و تجهیزات مربوطه صداوسیما جهت ضبط و پخش مستقیم و غیرمسقیم مسابقات فوتبال، تهیه گزارش و خبر از روند برگزاری مسابقات جلوگیری به عمل آید."

مطابق پیش بینی، این نامه بلافاصله واکنش رسانه ملی را در پی داشت. اما این بار بر خلاف مواضع پیشین مسئولان این سازمان، واکنش مذکور کاملا نرم و آرام بود. مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا و سیما با طرح این پرسش که آیا می‌توان این تعداد تماشاگر را از دیدن بازی‌ها محروم کرد؟ بیان کرد: پاسخ به این پرسش منطقا این است؛ که خیر. به همین دلیل تاکید می کنم این نامه از سر دلخوری است و این مشکل هم در راستای همان تعاملی که در ابتدای صحبت هایم بدان اشاره کردم، حل خواهد شد.

پیش از این تقدس‌نژاد معاون مالي رسانه ملی در اظهاراتی تند علیه کفاشیان که تهدید کرده بود دوربین های صداوسیما را از ورزشگاه ها جمع خواهد کرد گفته بود: "مگر دست من و کفاشيان است که اين مسابقات را پخش نکنيم. پخش بازي‌ها کار ارزشمند و اولويت دار کشور است که حتما بايد نسبت به آن اقدام کرد."

بیش از یک سوم لیگ برتر فوتبال در فصل جاری گذشته و هنوز صداوسیما و فدراسیون به توافقی درباره حق پخش نرسیده اند. فدراسیون تا کنون بسته های پیشنهادی مختلفی را به رسانه ملی داده و حتی پای شورای عالی امنیت ملی، وزارت کشور و هیات دولت را هم به موضوع باز کرده است اما حرف صداوسیما یک کلام است: 22 میلیارد تومان و نه حتی نه یک ریال بیشتر.

در این میان، فارغ از نبرد فدراسیون با رسانه ملی، موضوعی که بیش از گذشته جلب نظر می کند، سکوت قابل تامل برنامه پرمخاطب و پردرآمد نود درباره مهم ترین موضوع فوتبال کشور است. نود در یازده هفته گذشته از لیگ برتر، حتی یک بار هم به این موضوع نپرداخته است.

البته این موضوع به دلیل موضع رسانه ملی قابل درک است اما به نظر می رسد اکنون آش بیش از حد شور شده و سوالات متعددی در افکار عمومی در این زمینه شکل گرفته است.

سوالاتی از قبیل اینکه، میزان درامد واقعی رسانه ملی از یک فصل لیگ برتر چقدر است که حاضر نشده حتی 160 میلیارد تومان از فدراسیون بگیرد – نه اینکه به آن پرداخت کند! – و نیم ساعت تبلیغات قبل و بعد و حین فوتبال را به فدراسیون بدهد.

این موضوع در شرایطی که در روزهای اخیر، درامد نجومی رسانه ملی از برنامه نود نیز تیتر اول رسانه های ورزشی شده، بیش از پیش جلب نظر می کند.

عادل فردوسی پور یک بار در زمان فاجعه عدم پخش یکی از بازی های تیم ملی فوتبال کشور – نه یک تیم باشگاهی – در راه جام جهانی 2014، با شجاعت در برنامه نود وارد این موضوع شد. هرچند تمام جوانب امر رعایت شده بود تا مبادا صداوسیما ذره ای در این خصوص مقصر شمرده شود و به این ترتیب بینندگان نود، برای ساعتی، توجیهات محیرالعقول و عجیب و غریب مشاور صداوسیما را شنیدند و قطعا نپذیرفتند. اما سوال اینجاست چرا فردوسی پور در موضوعی که از به شدت مشمول گذر زمان شده و به قدری لوث و تکراری شده که دیگر طرح آن شجاعت چندانی هم نمی‌خواهد چنین منفعل عمل می کند؟

این موضوع با دقت در این خصوص که درآمد نجومی برنامه نود حاشیه امنیت بسیار نیرومندی را برای آن ایجاد کرده بیش از پیش جلب نظر می کند. اگر فردوسی پور از تعطیلی برنامه هراس دارد این احتمال تقریبا منفی است چرا که بعید است صداوسیما حاضر شود چنین برنامه پردرآمدی را از دست بدهد. واقعا چرا فردوسی پور ساکت است؟

نظرات بینندگان
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۲۴ مهر ۱۳۹۳
۳۰
۶
این فردوسی پور و توکلی سازمان سنجش و بلتر رییس فیفا عزل نشدنی هستن فکر نکنم عمر ما اونقدر باشه که عزلشونو ببینیم
متوسلیان دوست امین
|
-
|
۱۱:۰۷ - ۲۴ مهر ۱۳۹۳
۲۵
۱۱
فردوسی پور به جمع ساکتین فتنه پیوست!!!
محسن
|
-
متوسلیان خود امین خخخخخخخخخخخ
توماج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۲۴ مهر ۱۳۹۳
۱۳
۲
درباره بی ادبی پیام صادقیان وخانزاده
-----------------------------------------------من خودم یک پرسپولیسی دو اتشه هستم واز طرفدارهای قدیمی علی دایی وتو این 35 سال بالای 14 رییس هیات مدیره تو باشگاه دیدم ولی به عنوان یه دلسوز تیمم دارم میگم این بی ادبی وحاضر جوابی پیام وتو روی رییس باشگاه وایستادن نتیجه بی اخلاقی وجوی است که شهریار یه تیم تزریق کرد
نه عزیزان من حتی سیاسی رو پرسپولیسی نمیدونم ولی این جوانوای تیم باید یاد بگیرن جلوی رییس وطرفدار و...سرشون پایین باشه نه اینکه با گستاخس جواب بدن دلمون میخواد .ما به این تیم عشق میورزیم ولی بداخلاقی رو برنمیتابیم.
حمید خان درخشان میدونیم فقر بازیکن داری میدونم پیام چه هافبک باهوشی میدونیم خانزاده چه جوان رعناییه


اما بی ادبند ...خواهشا.....
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۲۴ مهر ۱۳۹۳
۰
۰
ایکاش نظرات تیترهای آقایان جنتی و لاریجانی هم اینجوری 3 سوته منشر بشه
شایان
|
Germany
|
۱۴:۲۷ - ۲۴ مهر ۱۳۹۳
۰
۰
خدا وکیلی چرا هرکی که مردم دوسش دارن مورد غضب شما افراطیون هست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۲۴ مهر ۱۳۹۳
۰
۰
خوب طبیعیه .
فردوسی پور عضوی از صدا و سیماست .
مثل اینکه یه خبرنگار صراط بیاد یه کاری علیه کل صراط انجام بده .
همچین چیزی شدنیه ؟
محمد حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۲ - ۲۴ مهر ۱۳۹۳
۰
۰
اقای فردوسی پور چندین ساله ساعات پایانی دو شنبه شب ها و بامداد سه شنبه های شبکه 3 را اشغال کردی اما یه کلمه در مورد حق خورده شده نیمی از جمعیت ایران (زنان) برای ورود به ورزشگاه ها حرفی نزدی.تو رو سفید نیستی پیش مردم. باید این مساله را بگی که اگه مشکلی واقعی مثل تامین امنیت یا هر چیز دیگه برای بانوان هست در رسانه مطرح بشه تا براش فکری بکنند.نه این که این رویه تبعیض امیز ادامه داشته باشه.اگر واقعا مشکلی هست چرا باید زنها تاوان ناتوانی افراد برای حل مشکل را بدن؟مگه اونها جرم کردن که زن افریده شدن؟
گمنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۷ - ۲۴ مهر ۱۳۹۳
۰
۰
تنها آدم پاک این مملکت عادل فردوسی پور وبس...
جایگاه این برنامه رومردم مشخص میکند نه شما چپهه پایداری ها که به جزمنافعتون به هیچ چیز فکرنمیکنید...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۹ - ۲۶ مهر ۱۳۹۳
۰
۰
من از فردوسی پور بدم میاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۲۶ مهر ۱۳۹۳
۰
۰
مسائل فوتبال به فردوسی چه ربطی داره که دخالت بکنه. کار ایشون پرداختن به مسائل حاشیه ای از جمله مصاحبه با فاطی و تبریک و تهنیت گفتن به امثال فاطی و اظهار نظر در مورد خرم سلطان و انتخاب نمایندگان مجلس است.