۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۳

نظرسنجی عجیب یک استاندار از مدیرانش!

نظرتان راجع به مکتب ایرانی چیست؟ میزان ارادتتان به ایشان چقدر است؟ نظرتان راجع به شخص مشایی چیست ؟
کد خبر : ۲۰۳۲۵

بولتن نیوز : ظاهرا گسترش ابعاد جریان ....... دامن شهرستان های کشور را هم گرفته است و در حالی که بزرگان سیاسی و دینی به شدت با این جریان به مقابله می پردازند بعضی افراد دوست دارند برای تکمیل خوش خدمتی شان همچنان به گسترش طرفداران این جریان کمک کنند .  در همین حال اقدام تعجب انگیز یک استانداری در خصوص انتخاب مدیران و معاونان دستگاه های اجرایی استان با ملاک اظهار ارادت به یک چهره سیاسی دور تازه ای از تملق و چاپلوسی ها برای رسیدن به پست و مقام را ایجاد کرده است .

به گزارش خبرنگار ما از شیراز استاندار جدید فارس که بعد از چرخشی 180 درجه ای از فحاشی رئیس دفتر رئیس جمهور به یک طرفدار بلامنازع وی تبدیل شده است اخیرا در دستگاه مطبوع خود نظرسنجی های مختلفی را برای سنجش میزان ارادت مردم استان به رئیس دفتر رئیس جمهور برگزار کرده است که طی آن با پرسش سوال های مختلف سعی داشته میزان محبوبیت این فرد را در سطح استان بررسی کند اما این خبر آن جایی بسیار جالب توجه می شود که این سوالات از قالب یک نظرسنجی فراتر رفته و به معیاری برای انتخاب مدیران در بخش های مختلف اجرایی تبدیل شده است .


این گزارش می افزاید در این نظر سنجی سوالات جهت داری همچون آیا آقای مشایی رو می شناسید؟نظراتش تا حالا چه بوده؟ نظرتان راجع به مکتب ایرانی چیست؟ میزان ارادتتان به ایشان چقدر است؟  نظرتان راجع به شخص مشایی چیست ؟ و غیره پرسیده شده است و شرکت کنندگان در این نظر سنجی باید تمامی مشخصات خود را در قبال این پرسش ها در اختیار تهیه کنندگان قرار دهند . یکی از مدیران استان فارس که خواست نامش فاش نشود در این زمینه به خبرنگار ما گفت به دستور روح الله احمد زاده و با بررسی مدیران سطح یک استان همچون معاونان استاندار و فرمانداران افراد مناسب و مورد اطمینان هر شهرستان به تناوب انتخاب شده و پس از بررسی های لازم این نظر سنجی ها به طور خاص و جدا از عموم مردم به دست آنان می رسد و آنان پس از پاسخ دادن به این نظر سنجی در صورت عرض ارادت به رئیس دفتر رئیس جمهور و تعریف از اعتقادات و گفتارهای وی به سمت های مهمی در شهرستان منصوب می شوند که از جمله آن می توان به انتصاب آقای " ا "   به سمت معاون فرماندار و آقای " م" به سمت بخشدار در شهرستان های استان فارس پس از انجام این مصاحبه اشاره کرد .

اما از آن جایی که این افراد حتی بدون کوچکترین سوابق اجرایی تنها به دلیل اضهار ارادت به اسفندیار رحیم مشایی از سوی مدیران استان شایسته حضور در عرصه های اجرایی کشور می شوند می توان دریافت که مدیران استان و به خصوص شخص استاندار تلاش های ویژه ای را برای جذب هوادار و مهره چینی های گسترده در سطح استان شروع کرده اند تا با این کار علاوه بر خوش خدمتی های بیشتر زمینه لازم را برای حضور حداکثری این چهره سیاسی  در انتخابات بعدی ایجاد کنند .

 این کار غیر قانونی  در حالی است که استاندار فارس كه لقب جوان ترين استاندار دولت را به خود اختصاص داده به دليل بي تجربگي در مسائل كلان مديريتي يكي از حاشيه سازترين مديران در منطقه مديريتي خود و نيز سطح كشور بوده است. به گونه اي كه انتقادات ريز و درشت فراواني به مشي اجرايي وي و مواضع و سخنان خود و مديرانش وارد مي شود .

وي كه به همراه مديرانش اين روزها درباره انتقادات نسبت به استفاده از موسيقي و برپايي جشن هاي آنچناني سخن پراكني زيادي مي كند و قصد دارد به همگان نشان دهد كه از نزديكان رئيس دفتر رئيس جمهور به شمار مي رود از كساني است كه در زمان رياست جمهوري دولت نهم نقش موثري در رهبري مخالفت ها نسبت به رحیم مشايي داشته است. به گونه اي كه در كنار نوشتن يادداشت و موضع گيري رسمي نقشي پشت پرده نيز در ارتباط و هدايت مخالفان مشايي بر عهده داشت.

نگاهی به  يادداشتي كه  وی در اول شهريور سال 87 درباره سخنان مشايي نوشته است و با تيتري تند  با عنوان "در آنچه علم نداري مجادله نکن" رسما مشايي را به توهم بافي و پيروي از نظامات پوشالي متهم كرده و او را ياد آور سروش دانسته می تواند دو رویی این چهره را بیش از پیش برملا کند . او در این یادداشت نوشته است: "افاضات آقای رحیم مشایی درست چند روز پس از طرح مباحث جنجالی راجع به مردم غاصب و نژاد پرست و ضد بشریت نظام منحوس اسرائیل، نگارنده را به یاد توهمات و دیدگاه های پوشالین یک روشنفکر مرعوب در دهه 70 انداخت، آنگاه که او با طرح آرایی چون قبض و بسط شریعت، بسط تجربه نبوی و نهایتاً صراط های مستقیم، سعی در توسعه نوعی نگاه اومانیستی، پلورالیستی و سکولاریستی نسبت به ساحت دین داشت. انبوهی از سخنان ترجمه شده دست دوم که به رنگ و لعاب آیات قرآنی و احادیث و شواهد تاریخی مزیّن و ملبس شده بود، مدت ها ذهن و انرژی جامعه متخصصان و روشنفکران متعهد و انقلابی را برای پاسخ گویی به خود مشغول ساخت".


اين سخنان و نوشته ها را در حالي احمد زاده بر كاغذ آورده كه چندي بعد وي با حمايت طيفي از نزديكان رئيس جمهور ( غير از مشايي ) با پيگيري هاي بسيار به عنوان استاندار فارس منصوب شد و پس از طي شدن مدتي از زمان استانداري اش در فارس و با نزديك شدن به دوران تزلزل مديريتي به ناگاه خود را به رئيس دفتر رئيس جمهور نزديك نشان داده و چنين گمان كرد كه دوگانگی های اعتقادی وی  پوشيده خواهد بود و مي تواند با اين حربه در مسند قدرت باقی بماند .

به هر حال نکته ای که حائز اهمیت است این است که حضور چنین مدیرانی آن هم در این سطوح مدیریتی بالا که بر خلاف توصیه های مقام معظم رهبری متاسفانه گرفتار فرد گرایی شده اند و برای خوش خدمتی بیشتر و باقی ماندن در پست خود حاضرند دست به هر کاری بزنند بسیار خطرناک به نظر می رسد چرا که این افراد همواره به دنبال تامین منافع خود و آنانی هستند که باعث بقای وی به شمار میروند و این کار میتواند بزرگترین ضربه را به مردم وارد سازد.  

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰
۴
۴
تقسیم قدرت ممکن نیست همه اش مال رئیسه! می خواستید رای را به نفع او ندهید یا نخونید!
حسين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰
۳
۱
واقعگرايان عملكرد اين استاندار بي تجربه اي كه استان را سالها از ديگر استانها عقب انداخت وخود وحلقه محدودش را درگير سوء تدبيريها و بازي نمود. افسوس وصدافسوس.
فدایی مشایی
|
Norway
|
۲۳:۳۹ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۳
براوو. ایشان به فراست دریافته آینده از آن کیست و باید از کی حمایت کرد . ورود به عرصه ی سیاسی نیازمند این هوشمندی هاست.
ضد ضد ولايت فقيه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰
۱
۱
ايشان و معاونانشان ناکارامدترين افراد در وزارت کشورند
تنها حسنشان اين است که نون به نرخ روز خورند
ضد ضد ولايت فقيه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰
۱
۰
ايشان و معاونانشان ناکارامدترين افراد در وزارت کشورند
تنها حسنشان اين است که نون به نرخ روز خورند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰
۱
۰
لطفا يک سري به سايت استانداري فارس بزنيد ببينيد مسئولينش اموالشون را چقدر اعلام کردند
معاون سياسيش که اين همه گند زده جوري وانمود کرده انگار فقيره
امير
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰
۱
۱
انصافا اين اح.. زا... و معاون سياسي امنيتيش در حد مديريت يک مدرسه هم نيستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۱
جالبه هر کي هم خلاف نظراتشون صحبت کنه برکنارش مي کنن
دهقانان که يکي از معاونانش است دائما مخالفينشون را تهديد مي کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۱
مشکل ما همينه که افراد نا لايق تصدي امور را بر عهده گرفتند
وقتي افراد منافع خودشان را به اسلام ترجيح مي دهند آنوقت است که هر جا که مي تونن چنبره مي زنند
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۶ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰
۱
۱
بنده در دوران سربازیم در یکی از پادگان های ارتش در شیراز افسر وظیفه بودم. واقعا حیف ازمردم خوب و با فرهنگ شیراز که چنین مسولینی دارند. مسئولینی که شیراز و استان فارس را با آن همه استعداد طبیعی و انسانی در حد یک شهر کوچک تنزل داده اند. نه صنعت درست و حسابی و نه شهرسازی چشمگیری.