۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷

وضعیت سربازی کسانی که تبعه خارج شدند

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره تبعه شدن فوتبالیست‌هایی که خدمت نرفته‌اند، گفت: هرکس تبعه شود ایرانی بودن وی از بین نمی‌رود و باید خدمت سربازی را به‌جا بیاورد. همچنین تا نیم‌فصل پرونده پایان‌خدمت‌ها و معافیت‌ها ورزشکاران را مختومه می‌کنیم.
کد خبر : ۲۰۳۵۲۳
صراط: جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره تبعه شدن فوتبالیست‌هایی که خدمت نرفته‌اند، گفت: هرکس تبعه شود ایرانی بودن وی از بین نمی‌رود و باید خدمت سربازی را به‌جا بیاورد. همچنین تا نیم‌فصل پرونده پایان‌خدمت‌ها و معافیت‌ها ورزشکاران را مختومه می‌کنیم.
 
سردار موسی کمالی، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره آخرین اخبار از کارت معافیت و پایان خدمت برخی از ورزشکاران، گفت: ما نظرمان را درباره ورزشکاران و فوتبالیست‌هایی که معافیت یا کارت پایان خدمتشان جعلی و مورد دار بود را اعلام کردیم و کارت پایان خدمت یا معافیت تعدادی از اسامی را که اعلام کردیم باطل شده و تعدادی هم به دلیل عدم مراجعه حق بازی ندارند.
 
وی افزود: قرار است تا نیم فصل جمع‌بندی نهایی را انجام دهیم و پرونده را مختومه کنیم.
 
موسی کمالی درباره همکاری فدراسیون فوتبال با سازمان نظام وظیفه، اظهار داشت: فدراسیون فوتبال همکاری خوبی کرد و فقط یک اشتباهی به دلیل دعوت آقای پولادی به تیم ملی صورت گرفت که آن هم برطرف شد.
 
وی درباره شایعه‌ پناهندگی پولادی به قطر و گرفتن تبعیت قطری توسط وی، بیان داشت: ما از این شایعه خبر نداریم به فرض اگر هم پناهنده شود ایرانی بودن وی از بین نمی‌رود و باید خدمت سربازی را انجام دهد.
 
سردار کمالی تصریح کرد: این عفوی که صادر شده است و تا 22 بهمن سال جاری هم ادامه دارد بهترین فرصت برای مشمولان غایب است.
 
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، اظهار داشت: این فرصت تا 22 بهمن ادامه دارد تا کسانی که غیبت کرده‌اند بیایند و خودشان را معرفی کنند زیرا علاوه براینکه 3 تا 6 ماه اضافه خدمتشان بخشیده می‌شود به محاکم قضایی هم معرفی نمی‌شوند.
 
وی ادامه داد: علاوه بر آن اگر فرزند هم داشته باشند می‌توانند به ازای هر فرزند از 2 ماه کسر خدمت استفاده کنند. اما اگر مراجعه نکنند علاوه بر اینکه باید 3 تا 6 ماه اضافه خدمت را تحمل کنند به محاکم قضایی هم معرفی می‌شوند.
 
سردار کمالی اضافه کرد: از آنجایی که خدمت متاهل‌ها در سال جاری 21 ماه است کسری تاهل شامل حالشان نمی‌شود و کسر خدمت به دلیل تاهل از سال آینده که خدمت 24 ماه است حساب می‌شود.
منبع: فارس