۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
از جیره‌بندی مناصب تا شرایط خاص برای اتحاد

چرا قالی‌باف از وحدت اصولگرایان بی‌نیاز است؟

عده ای وحدت اصولگرایان را تنها تا جایی می‌خواهند که کاندیدای موردنظر آنها نامزد نهایی باشد اما به نظر می رسد برخی از اصولگرایان یک گام دیگر پیش نهاده و وحدت را صرفا برای حمایت از خود می‌خواهند و در این راه هرگز از اصول(!) خود کوتاه نخواهند آمد.
کد خبر : ۲۰۳۵۳۸
گروه سیاسی صراط - محمد باقر قالی‌باف شهردار تهران در پاسخ به سوالی در مورد عدم حضورش در همایش اصولگرایان گفت: "من مسئولیت اجرایی دارم و باید به مسئولیتم بپردازم و قطعا مردم از من انتظار خواهند داشت که شهری بهتر را برایشان مدیریت کنم."

به گزارش گروه سیاسی صراط، قالی باف در حالی به برخی تلاش ها برای ایجاد وحدت میان اصولگرایان پاسخ کنایه آمیز می دهد که دغدغه اصلی او دست کم در دو انتخابات 84 و 92 همین موضوع البته با شرایط خاص بود!

قالی باف در دو انتخابات مذکور تمام تلاش خود را به کار گرفت تا حمایت اصولگرایان را به خود جلب کند اما در هر دو انتخابات، هم در جلب حمایت اصولگرایان و هم در رای آوری ناکام ماند.

با این وجود به نظر می‌رسد شهردار تهران این بار رویه دیگری را در پیش گرفته که احتمالااو را از وحدت اصولگرایان بی نیاز می کند!

محمدباقر قالی باف در دوره جدید تصدی شهرداری تهران، با تغییر رویه در تقسیم پست ها و مناصب، سهم ویژه ای هم برای طیف جبهه پایداری و نیز برخی از دیگر چهره های اصولگرا مانند حامیان محسن رضایی ، ولایتی و حداد عادل در نظر گرفت. مناصب موجود در زیرمجموعه های دستگاه عریض و طویل شهرداری تهران در حال حاضر به طور منسجم و دقیقی میان طیف های مختلف تقسیم شده است.

قالی باف کاندیدای ناکام دو دوره انتخابات ریاست جمهوری، در هر دو دوره کاندیداتوری، به ویژه در سال 92، به دلیل عدم وحدت اصولگرایان – در واقع کنار نکشیدن برخی نامزدها به نفع او و عدم حمایت همه جانبه طیف های اصولگرا از وی -  به توفیقی دست نیافت و این بار به نظر می رسد بسیار زودتر دست به کار شده تا با برنامه ریزی دقیق، از هم اکنون حمایت اصولگرایان را پشت سر خود احساس کند.

در این راستا، جیره بندی پست ها در شهرداری تهران و راضی نگه داشتن طیف های اصولگرا، احتمالا اولین و مهم ترین گام شهردار تهران بوده است تا فرآیند "وحدت به شرط حمایت از قالی باف" را به شکل عملی پیاده کند. احتمالا به همین دلیل است که او با اعتماد به نفس بیش از حد، اقدامات و اظهارات و جلسات برخی طیف‎های اصولگرا را که در اندیشه وحدت به سر می برند چنین به نیش و کنایه پاسخ می دهد که "من مسئولیت اجرایی دارم و باید به مسئولیتم بپردازم."

البته شهردار تهران به این سوال پاسخ نداد که در روزهایی که مسئولیت اجرایی اداره شهر تهران را داشته و برای رئیس جمهور شدن و یا رای آوردن گزینه های مورد نظرش در انتخابات مجلس گذشته عمده وقت خود را صرف کارهای سیاسی می کرد انتظار مردم از خود را با چه توجیهی به فراموشی سپرده بود؟

واقعیت آن است که فرآیند "وحدت" موردنظر قالی‌باف از یک سال قبل آغاز شده و اکنون شهردار تهران پیش از هر جلسه و اظهارنظری به وحدت رسیده است و نیازی به حضور در جلساتی که مواضع برخی از آن‌ها، نه وحدت آفرین که وحدت شکن است احساس نمی کند!

تجربه نشان داده است که عده ای وحدت اصولگرایان را تنها تا جایی می‌خواهند که کاندیدای موردنظر آنها نامزد نهایی باشد اما به نظر می رسد برخی از اصولگرایان یک گام دیگر پیش نهاده و وحدت را صرفا برای حمایت از خود می خواهند و در این راه هرگز از اصول(!) خود کوتاه نخواهند آمد.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۲۷ مهر ۱۳۹۳
۲۱
۱۲
قالیباف تو وحدت قبلیش ...نبادیم الان روش بشه از وحدت دم بزنه.
قالباف: اگر ائتلاف ما (ولایتی .حداد. قالی باف) به وحدت نرسید در دینداری ما شک کنید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ولایتی باید به نفع قالیباف کناره گیری میکرد که نکرد و به فرمان پدرخوانده عمل کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اقعیت این است که بخشی از اصولگرایان مثل پایداری وولایتی وحداد وغیره دنبال وحدت نبودند فقط دنبال بالا کشیدن خودشان هستند بهر حال ابتدا باید اصول وحدت ومعیار مشخص شود وشرط وحدت پذیرفتن کسی که بیشترین رای دارد به عنوان نماینده گروه . بقیه مطالب کشک است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
چرا ولایتی باید به نفع قالیباف کنار میکشید؟ رناشناس 12:52 پس رسیدی به حرف نویسنده این مطلب: یا اتحاد برای قالیباف یا اتحاد بی اتحاد
قالیباف همیشه عامل تفرقه اصولگرایان بوده نه اتحاد
حامی وحدت واقعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۲۷ مهر ۱۳۹۳
۱۶
۶
والا حرف راستو زدین
تو شهرداری همه چی دسته بندی شده بین هواداران اقشار خاص!
قالیباف جیره بنده پست کرده برای اینکه همه ازش حمایت کنن
مترو رو داده به تیم حامیان جلیلی
گیل آبادی که همه کاره محسن رضایی بود شده مدیر مرکز روابط عمومی شهرداری تهران
روزنامه همشهری بخشی از مدیراش آدمای متکی و حدادعادل هستن
برخی دیگه از رسانه هاشونم که طیف های مختلف سیاسی رو منصوب کرده
تو فرهنگسراها هم آدمای ولایتی و محسن رضایی رو گذاشته
صراط دقیقا درست میگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا دبیر هم شده وکیل وسیعش
شریف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۲۷ مهر ۱۳۹۳
۱۰
۱۲
سالهای پیش هم اعلام کردم.
قالی باف روش رفسنجانی (چه در دانشگاه آزاد غیر اسلامی و چه در دوران ریاست جمهوری - همه را آلوده کن کارت پیش بره) را اجرا میکند.
غافل از اینکه مردم (نه اونهایی که به قول مهدی بابا! برای رأی دادن خوبند، بلکه افراد با بصیرت) هوشیارترند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۲۷ مهر ۱۳۹۳
۷
۱۳
آقاي قالي باف وآقاي حاتمي برخلاف اصول گراي هاي متعصب وتندرو پايداري و اصلاح طلبان تندرو از چهره هاي محبوب ومردمي هستند واقعاً خدمات بي نظيري انجام داده اند مديران سخت كوش وجدي هستند واهل شعار وتظار نسيتند
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۲۷ مهر ۱۳۹۳
۱۰
۵
آقای قالیباف یک تکنوکرات به ظاهر اصولگراست.
علی اوغلو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۲۷ مهر ۱۳۹۳
۶
۹
مثل روز روشن است و همه میدانیم وبارها ثابت شده تلاش اصول گرایان برای تصاحب قوه مجریه ومقننه با هدف تکمیل قدرت است نه با هدف خدمت به ملت ومردم اگر غیر این بود دراین 20 و30 سال اخیر که همه امکانات ازجمله درامد800میلیارد دلاری نفت در8سال اخیر دراختیارشان بود چه گلی به سر مردم زدند غیر ازریخت وپاش اختلاس خرابکاری بیکاری و نکبت وفروپاشی وندانم کاری ریا کاری فساد دست اورد دیگری هم داشتند ؟ اگر داشتند چرا اعلام نمیکنند ؟ اکنون هم اگر موفق به غصب این دوقوه بشوند بازهم همان مشی قبلی خودرا دنبال خواهند کرد منتها با شدت وبی رحمی بیشتر لذا یرای تصاحب هریک ازانها مشتریان زیادی دورو برشان پرسه میزنند غافل حکایت ماهی گرفتن ان مرداست که یک لیوان اب جلو خود گذاشته و قلابی رادرون اویزان کرده بود مرددیگری ازراه رسید پرسید چکارمیکنی گفت میبینی که دارم ماهی میگیرم ذوق زده ازوی خواست چند تا هم برای اوبگیرد مدرد با خوشروئی گفت بنشین برایت میگیرم مرددیگری از راه رسید گفت شما اینجا چکارمیکنید گفت میبینی که دارم ماهی میگیرم گفت حماقت هم حدی دارد گفت این اقای کناری را بگوکه منتظراست چندتا هم برای اوبگیرم .انهائیکه امثال قالی باف به انها چشم امید دوخته اند مشابه همان مردبه نوبت ماهی نشسته میباشند غافل ازانکه انهاخودشان آویزان اند برای سرپا نگهداشتن خود دارند ازداربست استفاده میکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۲۷ مهر ۱۳۹۳
۷
۳
محمد باقر قالی‌باف شهردار تهران در پاسخ به سوالی در مورد عدم حضورش در همایش اصولگرایان گفت: "من مسئولیت اجرایی دارم و باید به مسئولیتم بپردازم و قطعا مردم از من انتظار خواهند داشت که شهری بهتر را برایشان مدیریت کنم."
لبته شهردار تهران به این سوال پاسخ نداد که در روزهایی که مسئولیت اجرایی اداره شهر تهران را داشته و برای رئیس جمهور شدن و یا رای آوردن گزینه های مورد نظرش در انتخابات مجلس گذشته عمده وقت خود را صرف کارهای سیاسی می کرد انتظار مردم از خود را با چه توجیهی به فراموشی سپرده بود؟

حامیان جناب قالیباف از جمله وکیل مدافع ایشون یعنی علیرضا دبیر یا جناب شهاب مردای (مهمان های ثابت برنامه های رسانه ملی ) در این زمینه پاسخگو باشن.
قالیباف فقط به دنبال قدرت بیشتره و در این راه از نام اصولگرایی سو استفاده میکنه اتحادش با خانم ابتکار و البته قضیه دیدارش با یکی از سران فتنه که هیچ وقت هم رد نشد گویای این مساله است که ایشون فقط از نام اصولگرایی سو استفاده میکنه و در این زمان نیازی به اتحاد نمیبینه!
طرفدارانش هم مثل خودش 2 رو هستن.