۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶

انتقاد برومند از اختصاص یارانه به عرصه فرهنگ

خالق پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران گفت: عروسک‌های شهر موش‌های یک نابود شد و گویا جنازه‌شان را در شهرک غزالی پیدا کرده‌اند.
کد خبر : ۲۰۳۶۲۳
صراط: مرضیه برومند عصر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین موزه اسباب‌بازی و عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی کشور در کاشان اظهار کرد: زمانی که دولت تدبیر و امید روی کار آمد نور امید به دل همه تابید اما در ظاهر خوشحالی ما سودی ندارد چراکه اتفاقی نمی‌افتد.

وی با اشاره به اوضاع نابسامان اقتصادی نهادهای مرتبط با فرهنگ نظیر میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: در سایر ادارات نظیر ارشاد نیز چنین  است و بودجه‌ای وجود ندارد به این معنا که سخت‌ترین شرایط در امور فرهنگی حاکم است.

این کارگردان برجسته سینمای کودک، با یادآوری مطالبات در خصوص انصراف از یارانه تأکید کرد: نخست فکر می‌کردیم خانواده‌های ثروتمند از گرفتن یارانه انصراف می‌دهند اما در ظاهر تنها خانواده‌های فرهنگی که دلسوز این عرصه هستند یارانه دریافت نمی‌کنند.

برومند تأکید کرد: این خانواده‌های فرهنگی برای آن از گرفتن یارانه منصرف شده‌اند چون می‌پنداشتند سهم یارانه آنها در عرصه فرهنگ هزینه‌ می‌شود که متأسفانه اینطور به نظر نمی‌آید.

وی در عین حال با قدردانی از تلاش‌های امیر سهرابی طراح و مدیر نخستین موزه اسباب‌بازی و عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی کشور تأکید کرد: انسان با مشاهده جوانانی چون سهرابی به آینده امیدوار می‌شود جوانانی که روز به روز به تعداد آنها افزوده می‌شود جوانانی که آنها به دولت یارانه می‌دهند و به کمک عرصه فرهنگ می‌‌آیند.

خالق پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران، با تصریح کرد: مسئولان تنها می‌توانند جنجال کنند و بگویند که چرا عروسک بومی نداریم و کودکان ما چرا باید با باربی بازی کنند که در پاسخ باید گفت چگونه می‌توانیم پاسخگوی نیازها باشیم در حایل که حتی یک کارخانه مناسب عروسک‌سازی نداریم تا در صورت لزوم به تولید انبوه برسد.

برومند با بیان اینکه حتی شرایط نگه‌داری عروسک‌ها هم وجود ندارد گفت: نگه‌درای عروسک‌ها در جاه‌های نامناسب و گرفتار شدن در پروسه‌های اداری مشکل‌ساز است چنانکه عروسک‌های شهر موش‌های یک نابود شد و گویا جنازه‌شان را در شهرک غزالی پیدا کرده‌اند و یا اسبا‌ب‌بازی «خانه مادربزرگه» کجاست.

وی در عین حال قول مساعد داد در صورت مناسب‌سازی موزه، عروسک خاطره‌انگیز «قصه‌های تا به تا» را به آن اهدا کند.
منبع: فارس