۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۱

خبرنگار پرس‌تی‌وی در آخرین مکاتبه چه گفت؟

حمیدرضا عمادی مدیر اتاق خبر شبکه پرس تی وی با اشاره به مرگ مشکوک خبرنگار این شبکه گفت: خانم سرنا شیم خبرنگار پرس تی وی در شرایط مبهمی در نزدیکی مرز ترکیه و سوریه کشته شد.
کد خبر : ۲۰۳۶۴۱
صراط: مدیر اتاق خبر شبکه پرس‌تی‌وی گفت: مرگ خبرنگار پرس تی وی در شرایط مبهمی رخ داده و فعلا باید منتظر باشیم، رسانه های ترکیه اینطور میگویند که وی در حادثه رانندگی کشته شده است، اما حقیقت برای ما هنوز روشن نیست.

حمیدرضا عمادی مدیر اتاق خبر شبکه پرس تی وی با اشاره به مرگ مشکوک خبرنگار این شبکه گفت: خانم سرنا شیم خبرنگار پرس تی وی در شرایط مبهمی در نزدیکی مرز ترکیه و سوریه کشته شد.

وی در پاسخ به این سوال که شیم چگونه کشته شده است گفت: مرگ خبرنگار پرس تی وی در شرایط مبهمی رخ داده و فعلا باید منتظر باشیم، رسانه های ترکیه اینطور میگویند که وی در حادثه رانندگی کشته شده است، اما حقیقت برای ما هنوز روشن نیست.

مدیر اتاق خبر پرس در ادامه اعلام کرد: چند روزی بود افرادی منتسب به نیروهای امنیتی ترکیه راجع به شیم در محل اقامت او پرس و جو میکردند و در حقیقت قصد داشتند به او این پیام را بدهند که تحت نظرش دارند.

عمادی در بخش دیگری از صحبت خود به آخرین مکاتبه شیم با خود اشاره کرد و افزود: خانم شیم در آخرین مکاتبه ای که با من داشتند اعلام کردند احساس خطر کرده است.

مدیر اتاق خبر پرس تی وی به اتفاقی که در سال 2012 برای دیگر خبرنگار پرس یعنی مایا ناصر در همین منطقه اتفاق افتاده بود اشاره و عنوان کرد: در سال 2012 نیز آقای مایا ناصر در همان منطقه و در یک حادثه مشکوک توسط یک تک تیرانداز هدف گلوله قرار گرفت و جان باخت.

وی تاکید کرد: دولت ترکیه باید به طور جدی به این مسله رسیدگی کند و در برابر افکار عمومی پاسخ گو باشد.

حمیدرضا عمادی به همدستی دولت ترکیه با تروریست های داعش اشاره کرد و ادامه داد: دولت ترکیه با تروریست های داعش همدست است و خانم سرنا شیم دست ترکیه را در این قضیه رو کرده بود و در یک حادثه مشکوک کشته شد. دول ترکیه باید در برابر این مدل کشته شدن ها هم برای جامعه خبری و هم برای افکار عمومی پاسخگو باشد.

عمادی در پایان تصریح کرد: شبکه پرس تی وی از هر مجرای قانونی لازم برای پیگیری و احقاق حق این خبرنگار که دو فرزند خردسال داشت استفاده خواهد کرد.