۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵

نظر وکیل هاشمی درباره علنی شدن دادگاه

وکیل مهدی هاشمی با ارائه توضیحاتی به مسائل مطرح شده پیرامون پرونده مهدی هاشمی پاسخ داد.
کد خبر : ۲۰۳۶۵۱
صراط: روزنامه آرمان نوشت: وکیل مهدی هاشمی با ارائه توضیحاتی به مسائل مطرح شده پیرامون پرونده مهدی هاشمی پاسخ داد.

متن این توضیحات به شرح ذیل است:

«بر اساس اخبار منشره در سایت‌ها و رسانه‌های خبری، ظاهرا جمعی از نمایندگان محترم مجلس (آقایان: احمد توکلی، محمد دهقان، اسماعیل کوثری، الیاس نادران، حسین نجابت، رضا آشتیانی و احمد امیرآبادی به همراه 23 نماینده دیگر که نامشان منتشر نشده است) نامه‌ای را منتشر نموده و در آن درخواست کرده‌اند که دادگاه موکل اینجانب، یعنی آقای مهدی هاشمی بهرمانی علنی برگزار شود.

همچنین با توجه به این که مطالب دیگری از قول اینجانب در نامه مربوطه ذکر شده است که واقعیت ندارد، مطالب ذیل را به سمع و توجه مردم شریف و به ویژه این نمایندگان محترم می‌رساند که انٌ الذکری تنفع المومنین. اولا- از بدو رسیدگی به این پرونده در دادگاه انقلاب، اینجانبان (2 وکیل مدافع و شخص آقای هاشمی) مکررا تقاضای برگزاری دادگاه به صورت علنی را نمودیم و در حال حاضر نیز با توجه به این که جلسات دادگاه فیلمبرداری می‌شود، درخواست خود را مبنی بر برگزاری علنی دادگاه تکرار و از درخواست نمایندگان محترم حمایت می‌کنیم.

در عین حال تاکید می‌کنیم که دادگاه یا علنی است یا غیرعلنی و چیزی به نام دادگاه نیمه‌علنی در قوانین ما وجود ندارد. دادگاه علنی هم به معنی ورود کلیه رسانه ها و ارباب مطبوعات است. اینجانب از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دعوت می‌کنم که با جلب نظر قاضی محترم دادگاه، ابتدا فیلم جلسات برگزار شده را برای عموم پخش و سپس جلسات آتی را به صورت مستقیم و بدون سانسوربرای مردم منتشر نماید تا بنابر فرمایش نمایندگان محترم ابهامات برطرف شود.

ثانیا- در نامه نمایندگان محترم مجلس مواردی مطرح شده که جای شگفتی است. مانند این که کیفرخواست آقای هاشمی مسخره دانسته یا ادعا شده است که گفته شده آقای هاشمی از حیث دخالت در پرونده استات اویل متهم نیست. این که وکلای ملت در نامه سرگشاده خود با استفاده از عنوان جمعی از نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی متاسفانه به همین راحتی ادعاهای نادرست مطرح می‌كنند باورنکردنی است. اینجانب از نمایندگان مربوطه به دلیل تحریف سخنان خود شکایت کرده‌ام و امیدوارم قوه قضاییه به این شکایت رسیدگی فوری و همزمان با شکایت مدعی‌العموم علیه اینجانب نماید. 

سیدوحید ابوالمعالی الحسینی ،  وکیل مهدی هاشمی