۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹

لاریجانی: نباید باظهور تروریستها اسرائیل را از یاد ببریم

رئیس مجلس گفت: نباید مشکلات کنونی ناشی از اقدامات گروه‌های تروریستی- تکفیری خطر رژیم‌صهیونیستی برای جهان اسلام و ضرورت حمایت از ملت فلسطین را به فراموشی بسپارد.
کد خبر : ۲۰۳۶۷۲
صراط: رئیس مجلس گفت: نباید مشکلات کنونی ناشی از اقدامات گروه‌های تروریستی- تکفیری خطر رژیم‌صهیونیستی برای جهان اسلام و ضرورت حمایت از ملت فلسطین را به فراموشی بسپارد. 

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار "سمیر مقبل" وزیر دفاع لبنان نقش لبنان را در مقاومت علیه رژیم صهیونیستی و گروه‌های تکفیری تروریستی بسیار مهم و درخشنده دانست و گفت: دولت و ملت ایرانی در همه شرایط بویژه در اوضاع بسیار حساس کنونی در کنار دولت و ملت لبنان ایستاده است و آماده هرگونه کمک و حمایتی از لبنان می‌باشد.

وی رژیم‌صهیونیستی و گروه‌های تکفیری تروریستی را به عنوان دو خطر مهم برای ملت‌های منطقه دانست و افزود: قطعا ملت‌های منطقه از این شرایط دشوار عبور خواهند کرد اما باید کشورهای منطقه با رایزنی و همکاری نزدیک با این خطر مقابله کنند.

رئیس مجلس همکاری و هماهنگی نزدیک نیروهای ارتش لبنان و نیروهای مقاومت در لبنان را بسیار مهم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: همکاری ارتش و نیروهای مقاومت در لبنان قدرت این کشور را در مقابله با خطرات کنونی بسیار بیشتر خواهد کرد.

لاریجانی با انتقاد از حمایت و پشتیبانی برخی کشورهای منطقه از گروه‌های تروریستی، گفت:‌ رژیم‌صهیونیستی از اوضاع کنونی بیشترین منفعت را می‌برد.

وی تصریح کرد: نباید مشکلات کنونی ناشی از اقدامات گروه‌های تروریستی- تکفیری خطر رژیم‌صهیونیستی برای جهان اسلام و ضرورت حمایت از ملت فلسطین را به فراموشی بسپارد.

در ادامه این دیدار "سمیر مقبل" وزیر دفاع لبنان نیز با قدردانی از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های کشورمان از دولت و ملت لبنان در شرایط دشوار کنونی، تأکید کرد: ارتش لبنان با حمایت تمام گروه‌های سیاسی این کشور آماده دفاع از لبنان در مقابل خطر رژیم صهیونیستی و گروه‌های تروریستی است.

وی با بیان اینکه  ارتش لبنان تاکنون ضربات مؤثری بر گروه‌های تروریستی وارد کرده است، گفت: در آینده نیز ضربات بیشتری را وارد خواهد کرد.

وزیر دفاع لبنان کمک نظامی کشورمان به ارتش این کشور را بسیار مهم و موثر دانست و تصریح کرد: تروریست‌ها نمی‌‌توانند ملت لبنان را وادار به تسلیم کنند.

منبع: تسنیم