۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴

ضدونقیض‌های مسئولین درباره دریاچه ارومیه

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با رد این مطلب که شرایط دریاچه ارومیه نسبت به گذشته بدتر شده و سطح تراز آب این دریاچه کاهش چشم‌گیری یافته است، گفت: ما امیدوار به احیای دریاچه ارومیه هستیم.
کد خبر : ۲۰۳۷۰۴
صراط: معصومه ابتکار با بیان اینکه در بسیاری از رویه‌ها و نگرش‌ها نیازمند تغییرات اساسی در کشور هستیم تا بتوانیم در جهت حفظ محیط زیست گام برداریم، اظهار داشت: مسائل محیط زیست در دولت یازدهم با تحول خوبی روبرو شده است.
 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در واکنش به مطلبی مبنی بر اینکه اوضاع دریاچه ارومیه بدتر از قبل شده و تراز آب این دریاچه در مقایسه با گذشته کاهش چشم‌گیری یافته است افزود: این امر صحت ندارد و شرایط و اوضاع دریاچه ارومیه بدتر از قبل نشده است.
 

وی ادامه داد: کشور در سال زراعی گذشته، خشکسالی سختی را پشت سر گذاشت، اما بارندگی‌ها مناسب بوده است.
 
معاون رئیس جمهور در ادامه سخنان خود افزود: امیدوارم گام‌های مربوط به مصوبات دولت و کمیته نجات دریاچه ارومیه اجرایی شود.
 
ابتکار همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا صرف نظر از شعار می‌توان امیدوار به احیای دریاچه ارومیه بود؟ خاطرنشان کرد:‌ ما امیدوارم به احیای دریاچه ارومیه هستیم.
 
چندی پیش محسن سلیمانی مدیر طرح حفاظت از تالاب‌های ایران با بیان اینکه سطح تراز دریاچه ارومیه در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، گفت: در حالت خوش‌بینانه 15 درصد از سطح دریاچه ارومیه آب دارد.
 
وی همچنین بیان داشت: البته انتظار می‌رود با ورود به فصل بارندگی شرایط بهتری را برای این دریاچه متصور باشیم.

منبع: فارس