۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸

پیش‌بینی کاهش شدید دمای هوای تهران

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف و اختلال در تردد برخی جاده های شمال و غرب کشور، از کاهش 10 درجه ای دمای پایتخت و بارش برف در برخی نقاط استان تهران خبر داد.
کد خبر : ۲۰۳۷۰۸
صراط: مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف و اختلال در تردد برخی جاده های شمال و غرب کشور، از کاهش 10 درجه ای دمای پایتخت و بارش برف در برخی نقاط استان تهران خبر داد.
 
احد وظیفه افزود: امروز سامانه بارشی نیمه غربی کشور را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و در سواحل جنوبی و دامنه‌های البرز بارش باران را شاهد خواهیم بود.
 
به گفته وی، اواخر وقت امروز این سامانه بارشی نیمه غربی، سواحل جنوبی دریای خزر و دامنه های غربی و مرکزی البرز را تحت تاثیر قرار خواهد داد و بارش در شمال غرب بیشتر بصورت برف خواهد بود،  روز سه‌شنبه نیز این وضعیت علاوه بر مناطق ذکر شده به نواحی مرکزی و شمال شرق نیز کشیده خواهد شد.
 
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: بارش‌ها از بعد از ظهر امروز در استان‌های واقع در شمال غرب، سواحل غربی و مرکزی خزر و بخش‌هایی از غرب و سه شنبه در غرب و دامنه‌های مرکزی زاگرس شدیدتر‌ خواهد بود.
 
وظیفه با بیان اینکه امروز مناطق جنوبی خوزستان بر اثر وزش باد شدید در جنوب غرب و غرب کاهش دید و گرد و خاک خواهدداشت، افزود: با توجه به وزش باد شدید در جنوب سمنان و شمال قم امروز برای شهر‌های جنوبی تهران گرد و خاک و کاهش دید خواهیم داشت.
 
وی افزود: طی 24 ساعت آینده به سبب نفوذ جریانات سرد شمالی کاهش دمای 8 تا 14 درجه سلسیوس در نوار شمالی به ویژه سواحل دریای خزر رخ خواهد داد و طی این مدت دریای خزر نیز متلاطم و طوفانی خواهد بود.
 
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی یادآور شد: تهران اواخر وقت امروز بارندگی خواهد داشت و فردا نیز ابری و در پاره‌ای نقاط بارانی می‌شود و روی ارتفاعات نیز بارش برف پیش‌بینی می‌شود.
 
وی افزود: فردا کاهش 10درجه‌ای دما برای  پایتخت پیش‌بینی می‌شود همچنین در آبعلی، دماوند و فیروزکوه شاهد بارش برف خواهیم بود.
 
وظیفه اظهار داشت: با توجه به بارش برف و بارندگی شدید در مناطق غربی و شمالی کشور آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و در مناطق سردسیر اختلال در تردد جاده ها پیش بینی می شود.
 
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تاکید کرد: سامانه بارشی چهارشنبه در شمال شرق و شرق کشور فعال بوده و بتدریج اواخر وقت چهارشنبه از کشور خارج خواهد شد.
 
به گفته وی، فردا آسمان پایتخت ابری همراه با بارش باران و وزش باد و در ارتفاعات با بارش برف پیش‌بینی شده است. بیشینه و کمینه دما در این روز به 16 و 7 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

منبع: مهر