۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸

اهمیت سفر العبادی از زبان افخم

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت ایران برای سفر نخست وزیر عراق به تهران اهمیت ویژه ای قائل است.
کد خبر : ۲۰۳۷۴۳
صراط: سخنگوی وزارت امور خارجه گفت ایران برای سفر نخست وزیر عراق به تهران اهمیت ویژه ای قائل است.

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه گفت افق پیش روی ایران و عراق  ثبات و آرامش و تقویت مناسبات منطقه ای است. وی با اظهار این مطلب و جایگاه سفر آقای حیدر العبادی نخست وزیر عراق به تهران خاطر نشان کرد: تهران برای این رویداد اهمیت ویژه ای قائل است و در این سفر که همکاریهای همه جانبه دو کشور را به مرحله ای جدید وارد خواهد کرد, آقای العبادی و مقامات و مسئولین عالیرتبه کشورمان آخرین تحولات منطقه و راههای کمک به حل معضلات موجود را مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهند داد.

افخم افزود: از جمله اهداف این سفر که متعاقب شروع بکار دولت جدید در عراق صورت می‌گیرد، افزایش و ارتقای مناسبات و همکاریهای دو کشور در ابعاد مختلف می باشد؛ و افزایش همکاریهای دوجانبه در زمینه انرژی، مسکن، سازندگی و سایر زمینه های موجود متناسب با ظرفیتهای وسیع دو طرف و برنامه های آتی  مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: رایزنی های نزدیک میان دو کشور با توجه به حساسیت و پیچیدگی تحولات منطقه و همچنین نقش موثر تهران و بغداد در کمک به بازگشت صلح و ثبات به منطقه و یکپارچه کردن تلاشهای جاری در جهت مبارزه جدی با تروریسم از اهمیت زیادی برخوردار است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام حمایت ایران از وحدت و یکپارچگی، امنیت و توسعه همه جانبه کشور دوست و همسایه عراق خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران روند توسعه همه جانبه روابط راهبردی با عراق را بر اساس منافع و مصالح مشترک دو کشور و منطقه دنبال می‌کند و بر همین اساس با عراق در مقابله با چالشهای فرارو بویژه امنیت و ریشه کنی پدیده شوم تروریسم همکاری می کند.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق که بیستم مرداد، جای نوری المالکی را در منطقه الخضراء گرفت، اولین سفر رسمی خود را به جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه 28 مهر) انجام می‌دهد،‌ سفری که با توجه به اوضاع حساس عراق و نبرد تمام‌عیار این کشور با تروریست‌ها و همچنین روابط حسنه بغداد ــ تهران از اهمیت بالایی برخوردار است.

سفر العبادی به تهران در پی تکمیل کابینه عراق و موفقیت‌های پیاپی نیروهای ارتش و گروه‌های مردمی و عشایر در نبرد با تروریسم به پشتوانه حمایت‌های مرجعیت عالی دینی و فتوای روحیه‌بخش آن انجام می‌شود.

منبع: تسنیم
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز