۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱

پای‌صحبت‌های یک‌طلبه تازه‌مسلمان‌چینی

آنیما با بیان اینکه مردم چین انسان‌هایی لجباز نیستند، گفت: پدر و مادر من به خاطر قرائت نهج‌البلاغه به زبان چینی مسلمان شیعه شدند.
کد خبر : ۲۰۳۷۴۷
صراط: فاطمه آنیما طلبه تازه مسلمان چینی در همایش عفاف تجلی زیبایی اندیشه که در سینما سپهر ساری برگزار شد، با اشاره به نحوه آشنایی با اسلام گفت: قبل از اینکه مسلمان شوم در کشور چین زندگی می‌کردم، پدر و مادرم مسلمان بودند، اما در کشور ما بچه‌ها آزادند تا هر دین و مذهبی را که می‌خواهند خودشان انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه در ابتدا کمونیست بوده است، افزود: در مدارس ما مسائل کمونیستی را تدریس و دین اسلام را دینی عقب مانده تلقی می‌کنند.

آنیما اظهار کرد: در سن ۱۸ سالگی ازدواج کردم و به همراه همسرم به ایران آمدم و بعد از سه سال از حضور در ایران و تحقیق، دین اسلام و مذهب شیعه را برای خود انتخاب کردم.

این بانوی تازه مسلمان افزود: کشور ما حدود یک میلیارد و چهارصد میلیون نفر جمعیت دارد و از این میان حدود ۲۰ میلیون مسلمان هستند که سهم شیعه در این جمعیت یک درصد است که در مقایسه با کل جمعیت بسیار ناچیز است.

وی با اشاره به کیفیت مسلمان شدنش گفت: روز عاشورا در کشور ما جشنواره بزرگ غذا‌ برگزار می‌کنند و از اینکه در این روز چه اتفاقی افتاده، چه بر سر امام حسین(ع) و یارانش آمد هیچ صحبتی در میان نیست.

آنیما با اشاره به اینکه در سن ۲۱ سالگی در روز عاشورا متوجه شخصیتی همچون امام حسین(ع) شده است، اظهار کرد: آن موقع بود که مذهب شعیه را برای خود پذیرفتم و بعد از این بود که فهمیدم شیعیان چه عشقی به امام حسین (ع) و حضرت ابالفضل العباس (ع) دارند.

وی ادامه داد: پس از اینکه مسلمان شدم یکسال بعد به کشورم بازگشتم و برایشان از روز عاشورا گفتم و زیارت عاشورا را برایشان خواندم و شاید بتوان گفت اولین نفر در شهر و استان خود بودم که زیارت عاشورا را می‌خواندم.

وی با اشاره به اینکه حجاب یک امنیت درونی در انسان ایجاد می‌کند، گفت: در چین عرف این است که اگر کسی دست به سوی شما دراز کرد دست بدهید و وقتی من با مردان نامحرم این رسم را رعایت نکردم در مرحله اولیه ناراحت شدند ولی وقتی موضوع را برایشان توضیح دادم خیلی خوشحال شدند و دوست داشتند که همسرانشان چنین رفتاری داشتند.

آنیما با بیان اینکه مردم چین انسان‌هایی لجباز نیستند، گفت: پدر و مادر من به خاطر قرائت نهج‌البلاغه به زبان چینی مسلمان شیعه شدند.

بر اساس این گزارش، لیشانگو، (فاطمه آنیما) دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته کلام و فلسفه است، همسر فاطمه آنیما اهل کشور چین و دارای مذهب سنی حنفی بوده که پس از آمدن به ایران و ادامه تحصیل به مذهب شیعه گرویده و مسلمان شده و نام حسن عبدالله را انتخاب می‌کند، و پس از گذراندن دو سال تحصیل در حوزه علمیه، در رشته ادبیات فارسی ادامه تحصیل داده و دارای مدرک کارشناسی ارشد، و یک پسر بنام مهدی دارد.

منبع: ایسنا
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز