۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۵

استقبال لندن از افزایش تحریم‌های سوریه

وزیر خارجه انگلیس از افزایش تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه سوریه استقبال کرد.
کد خبر : ۲۰۳۸۱۶
صراط: «فلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلیس با اشاره به تحریم جدید اتحادیه اروپا علیه دمشق اعلام کرد که لندن از گسترش چارچوب تحریم‌های علیه دمشق و مقامات سوریه استقبال می کند.

به گزارش اسکای نیوز، اتحادیه اروپا در تازه ترین تحریم‌هایی که علیه سوریه اعمال کرده 16 نفر از دولت مردان این کشور را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

اتحادیه اروپا در نشست خود در لوکزامبورگ تحریم‌های جدیدی علیه دولت جدید سوریه که در ماه آگوست گذشته تشکیل شده اعمال کرده است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که وزرای خارجه اتحادیه اروپا 16 نفر از دولت مردان سوریه از جمله 11 وزیر در دولت جدید را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده که بر اساس آن دارایی‌های این افراد بلوکه شده و از سفر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا منع شده‌اند.


اتحادیه اروپا این افراد را به دست داشتن در آنچه کشورهای اروپایی قلع و قمع در سوریه عنوان کرده‌اند متهم کرده و دو شرکت نیز به دلیل حمایت از بشار اسد رئیس جمهور سوریه در فهرست این تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

همچنین توافق شده تا از صادرات سوخت جت هم به سوریه جلوگیری شود.

اتحادیه اروپا پیشتر نیز تحریم‌های سختگیرانه‌ای علیه سوریه اعمال کرده بود که زمینه‌های بازرگانی، بانکی، نفت و سلاح را شامل شده بود.
منبع: فارس