۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۳

کار مجلس به شوخی شبیه است

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز گفت: حجت‌الاسلام روحانی تنها رئیس جمهوری بوده که در آیین یادروز حافظ شرکت نکرده است.
کد خبر : ۲۰۳۸۲۳
صراط: بهرام پارسایی عصر امروز در شصت و چهارمین جلسه شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: 20 مهرماه یادروز خواجه حافظ شیرازی بود و در این زمینه جا دارد از مسئولان که برای ادای احترام به این شاعر نامدار با حضور مقامات استانی و کشوری برنامه اجرا کردند، تشکر و قدردانی شود.

وی افزود: شهرداری برای یادروز بیشترین هزینه را متقبل شد و با دعوت از شهرداران کلان‌شهرها این روز را به آنان یادآوری کرد که این اقدام قابل تقدیر است.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز اضافه کرد: علاوه بر رئیس‌جمهور این امکان وجود داشت که با دعوت از روسای جمهور کشورهایی که فارسی‌زبان هستند و فرهنگ فارسی دارند، از این فرصت برای معرفی بیشتر فرهنگ این کشور، توانایی و ظرفیت‌های گردشگری آن و همین‌طور حمایت از مواضع مختلف جهانی کشورمان بهره برد.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم در آینده سود و فایده صنعت گردشگری در جیب شهروندان وارد شود با شعار به جایی نمی‌رسیم، بلکه همت و عمل نیاز دارد و با این مقدمه جای سئوال است که رهاورد این روز بزرگ جهانی برای توسعه صنعت گردشگری و رونق اشتغال در شیراز چه بود.

پارسایی بیان کرد: یکی از دلایل توسعه و پیشرفت کشور همسایه و مسلمان ترکیه بهره‌برداری از برکت وجود افرادی مانند حضرت مولانا است.

وی عنوان کرد: به نظر می‌رسد مجلس به دنبال سوژه برای تصویب قوانین عجیب، غریب و بی‌نتیجه با بازتاب رسانه‌ای می‌گردد که دو نمونه آن قابل اشاره است.

کار مجلس شورای اسلامی به شوخی شبیه است

پارسایی بیان کرد: چندی پیش مقام معظم رهبری دغدغه خود مبنی برداشتن جامعه‌ای پیر در آینده را بیان کردند که موضوعی کارشناسی شده بود، اما مجلس به جای عارضه‌یابی و درمان ریشه‌ای این مسئله طرحی دارد که نه‌تنها راهگشا نیست بلکه به نوعی شوخی شبیه است.

وی بیان کرد: طرح برخورد قهری و زندانی کردن افرادی که اقدام به انجام عمل پزشکی مانند وازکتومی کنند از این دست بود که مجلس به جای حل مشکل بالا رفتن سن ازدواج، افزایش آمار طلاق، بیکاری جوانان و مشکلات اقتصادی جامعه آن را مطرح کرد.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز عنوان کرد: راه رسیدن و محقق شدن توصیه‌های مقام معظم رهبری اقدام برای حل مشکل بیکاری و اقتصاد جامعه است نه وضع قوانین سلبی و عجیب‌وغریب و سرک کشیدن به زندگی خصوصی مردم که در دین آمده است «فقر همسایه کفر است».

وی متذکر شد: موضوع جدید دیگری که مجلس مطرح کرده نحوه انتخاب شهرداران است.

پارسایی اضافه کرد: در صورت عدم‌تغییر قوانین شهرداری مربوط به زمان دلار 70 ریالی و اجرای صحیح قوانین مناسب انتخاب شهردار توسط نمایندگان محلی مردم یا رأی مستقیم مردم هیچ تأثیری بر توسعه شهر نخواهد داشت.

مجلس قوانین تبلیغاتی وضع نکند

وی ادامه داد: هر از چند گاهی قوانین یا تبصره مالی با نتایج کوتاه‌مدت و به قولی مسکن و یا تبلیغاتی وضع و سپس بایگانی می‌شود در حالی که اگر نگران شهر و شهروندان هستید بهتر است پیگیری انجام قوانین موجود و برنامه توسعه کشور در مباحث مربوط به شهرداری‌ها باشید.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: در ماده 136 برنامه دوم به دولت اجازه داده شده با توجه به توانایی‌های شهرداری آن گروه از تصدی‌های مربوط به دستگاه‌های اجرایی که در مورد مدیریت شهر است بر اساس پیشنهاد مشترک وزارت کشور و سازمان امور اداری و استخدامی کشور همراه با منابع تأمین اعتبار ذیربط به شهرداری‌ها واگذار کند.

وی افزود: بنابر بند ب ماده 137 دولت مجاز است در طول برنامه نسبت به تهیه برنامه جامع مدیریت شهری به منظور دستیابی به ساختار مناسب و مدیریت هماهنگ و یکپارچه شهری در محدوده و حریم شهرها با رویکرد توسعه پایدار شهرها، تمرکز مدیریت از طریق واگذاری وظایف تصدی‌های دستگاه‌های دولتی به بخش خصوصی، شهرداری‌ها و تعاونی، بازنگری به‌روزرسانی قوانین و مقررات شهرداری‌ها و ارتقای جایگاه آن‌ها را در دستور کار قرار دهد.

به گفته وی، برداشت از این قوانین مدیریت واحد شهری است اما مقاومت تعدادی از دستگاه‌های اجرایی، عدم نظارت و پیگیری مجلس و عوامل دیگر مانع از اجرایی شدن آن شده است.

مجلس شورای شهر را نمی‌پسندد

پارسایی در ادامه عنوان داشت: دولت روحانی وعده افزایش اختیارات شورا را داد، اما به نظر می‌رسد مجلس شورای شهر را نمی‌پسندد و در پی کاهش اختیارات و قدرت نمایندگان مردم است.
منبع: فارس