۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱

جدیدترین تحریم آمریکا چگونه تصویب شد؟

ایالت پنسیلوانیا تحریم‌های جدیدی علیه بخش انرژی ایران تصویب کرد
کد خبر : ۲۰۳۸۹۱
صراط: یهودیان آمریکایی ایالت پنسیلوانیا با همکاری نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه، تحریم‌های جدیدی علیه بخش انرژی ایران به تصویب رساندند.
 
«تام کوربرت» فرماندار ایالت پنسیلوانیا لایحه‌ی ایالتی را تصویب کرد که طی آن از امروز (سه‌شنبه) هرگونه سرمایه‌گذاری در بخش انرژی ایران را برای شرکت های این ایالت محدود می‌کند.
 
خبرگزاری یهودیان فیلادلفیا روز یکشنبه (۲ روز قبل) نوشت طی این مصوبه که توسط سناتورهای دموکرات‌ و جمهوری‌خواه به تصویب رسیده‌است، برای هر شرکتی که بیش از 20 میلیون دلار در بخش انرژی ایران سرمایه‌گذاری کند ممنوعیت مشارکت در قراردادهای بیش از 1 میلیون دلار در پنسیلوانیا وجود خواهدداشت.
 
«مایک استک» سناتور دموکرات پنسیلوانیا روز یکشنبه گفته‌بود این ایالت نباید به شرکت‌هایی که پول به ایران سرازیر می‌کنند اجازه فعالیت دهد؛ «چنین شرکت هایی حق دریافت مالیات مردم پنسیلوانیا را ندارند».
 
هم‌چنین «دن فرانکل» نماینده جمهوری‌خواه پنسیلوانیا گفت «این مصوبه‌ها دو انتخاب را پیش روی تجار می‌گذارد: یا در ایران سرمایه‌گذاری کنند و یا در این ایالت سرمایه‌گذاری کنند».
 
این نماینده جمهوری‌خواه پنسیلوانیا در مجلس نمایندگان آمریکا هم‌چنین ادامه داد وی و نماینده دموکرات پنسیلوانیا با همکاری ائتلاف یهودیان پنسیلوانیا روی این لایحه کار کردند.
 
این لایحه در تاریخ 23 مهر ماه سال جاری به مجلس نمایندگان رفت و با 197 رای موافق، 5 رای ممتنع و بدون هیچ رای مخالفی به تصویب رسید. این لایحه یک هفته قبل از تصویب در مجلس نمایندگان در سنا به تصویب رسیده‌بود.
 
بر اساس این لایحه قرار است لیستی از نام شرکت‌های تجاری آمریکایی که در بخش‌های مختلف از انرژی ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند – شامل تانکرهای نفت و گاز، تجهیزات به‌کاررفته در لوله های گازی و بخش حمل‌ونقل گاز طبیعی و نفت ایران – تهیه شود.
 
هم‌چنین در میان مصوبه‌های این هفته مجلس نمایندگان آمریکا، «جرج دونبر» نماینده ایالت پنسیلوانیا در مجلس نمایندگان از تصویب لایحه‌ای گفت که طی این مصوبه هرگونه سرمایه‌گذاری فردی یا سازمانی در ایران ممنوع شده‌است.
 
سال 2010 – چهار سال پیش – دولت ایالتی پنسیلوانیا اساسنامه‌ای را به تصویب رسانده‌بود که طی آن صندوق بازنشستگی این ایالت شرکت‌هایی که با ایران تجارت می‌کردند را محروم کند.
منبع: فارس