۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵
رحماندوست: شاهد مسابقه کاخ‌نشینان هستیم

انتقاد یک نماینده از مساحت بالای دفتر وزرا

نماینده مردم تهران در مجلس خوی اشرافی‌گری مسئولان را موجب رانده شدن مردم از نظام خواند و با انتقاد از مساحت بالای تحت اشغال دفتر وزیران گفت: این مساحت تناسبی با کشوری که شهدا در آن حاکمیت دارند، ندارد و ما شاهد مسابقه کاخ‌نشینان هستیم.
کد خبر : ۲۰۳۸۹۳
صراط: نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه مجلس حق تفحص از قوه قضائیه را دارد، گفت: مدیران قوه قضائیه متن گزارش تفحص مجلس در سال 87 را بازخوانی کنند و ببینند که شرایط به چه میزان بهتر شده است؟
 
مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه در نطق میان‌دستور خود در صحن علنی مجلس با هشدار به آل سعود نسبت به آلوده کردن دست خود به خون شیخ نمر در محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر در بخش دیگری از نطق خود گفت: نظارت مجلس محدوده ندارد و همه امور را در برمی‌گیرد.
 
وی با تاکید بر اینکه مجلس حق تحقیق و تفحص در تمام امور کشور را دارد اظهار کرد: جایی که رهبر معظم انقلاب از تفحص در مورد واحد‌های تحت نظارت خود استقبال می‌کنند استثناهایی که شورای نگهبان بر تحقیق و تفحص مجلس ذکر کرده است اجتهاد در برابر نص است.
 
رحماندوست با اشاره به اینکه مجلس حق تفحص از قوه قضائیه را هم دارد با تقاضا از مدیران این قوه برای بازخوانی متن گزارش تفحص مجلس از قوه در سال 87 گفت: گزارش را بخوانند و ببینند آیا وضعیت مجموعه تحت مدیریت قوه قضائیه بهتر شده است یا نه؟
 
وی در این باره گفت: مسئولان قوه قضائیه ببینند که آیا مبارزه با مفاسد اقتصادی ورود مواد مخدر به زندان‌ها، سوءاستفاده مالی بعضی ماموران از زندان‌ها و پرونده‌های واگذاری اراضی ملی مورد رسیدگی واقع شده است یا نه و آیا پاسخ‌های قابل قبول درباره آنها منتشر کرده‌اند؟
 
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: انتظار داریم قوه قضائیه مسیر خود را اصلاح کند تا مردم از حق خود برای پیگیری شکایات خود نگذرند.
 
رحماندوست با تاکید بر لزوم تجدید‌نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استفاده از حق خود برای سفرهای خارجی و دریافت دلار و ... اظهار کرد: کجای قانون اساسی سوال از رئیس صدا و سیما، رئیس قوه قضائیه و بانک مرکزی توسط مجلس نهی شده است؟
 
وی با اشاره به اینکه یک ربع قرن است به دلیل مسئولیت‌هایش عضو هیچ تشکلی نشده است گفت: من عضو جبهه پایداری و هیچ فراکسیونی در مجلس نیستم اما از همه تلاش‌ها برای نزدیک شدن دیدگاه‌ها استقبال می‌کنم.
 
رحماندوست خود را حامی و در عین حال منتقد دولت برشمرد و با یادآوری اینکه مردم سرمایه‌های اصلی این انقلابند تصریح کرد: دشمن با وجود این سرمایه ما حتی فکر حمله به ما را هم نمی‌کند.
 
وی از سهم 20 درصدی قشر فقیر جامعه در قانون برنامه ششم سخن گفت و ادامه داد: اگر این سهم پرداخت نشود چه تضمینی است که این اقشار به نظام وفادار بمانند؟
 
نماینده مردم تهران در مجلس خوی اشرافی‌گری مسئولان را موجب رانده شدن مردم از نظام خواند و با انتقاد از مساحت بالای تحت اشغال دفتر وزیران گفت: این مساحت تناسبی با کشوری که شهدا در آن حاکمیت دارند، ندارد و ما شاهد مسابقه کاخ‌نشینان هستیم.
 
وی با انتقاد از عدم شرکت بیش از 40، 50 و گاهی 99 نفر از نمایندگان در رای‌گیری پای مجلس اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم اگر 15 درصد نمایندگان در رای‌گیری شرکت نکردند آن رای‌گیری مخدوش اعلام شود و تکرار شود.
 
رحماندوست در انتها با انتقاد از تخطی برخی مداحان به ویژه آنها که نقش برجسته‌تری دارند گفت: نباید به مقدسات دیگر مذاهب اهانت شود.
منبع: فارس