۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
آیت‌الله حسینی بوشهری مطرح کرد

اثر ماندگار آیت‌الله مهدوی کنی چیست؟

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: آیت‌الله مهدوی کنی بعد از تاسیس دانشگاه امام صادق(ع) مسئولیت این مرکز را بر عهده داشتند چراکه فارغ‌التحصیلان این مرکز مسئولیت‌های مهمی را در داخل و کشور عهده‌دار هستند.
کد خبر : ۲۰۳۹۲۶
صراط: آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری با اشاره به ضایعه درگذشت آیت‌الله مهدوی کنی، اظهار کرد: آیت‌الله مهدوی کنی از شخصیت‌های بسیار بزرگ، چهره‌های مبارز، چهره‌های شاخص روحانیت و یکی از علمای بزرگ تهران بود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اصالت خانوادگی آیت‌الله مهدوی کنی، تصریح کرد: اصالت خانوادگی ایشان نشان‌دهنده تراز شخصیتی ایشان در زمینه اخلاقی و مذهبی است، انسانی مسئولیت‌پذیر بود که در زمینه انقلاب مسئولیت‌ها را با آغوش باز می‌پذیرفتند.

وی گفت: آیت‌الله مهدوی کنی همراه امام راحل بود و در زمان انقلاب از مبارزات دوری نکردند، زندان رفتند، شکنجه شدند و مورد آزار و اذیت قرار گرفتند اما در برابر طاغوت آن روز سکوت نکردند و فریادگر بودند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به تلاش‌های آیت‌الله مهدوی کنی در دوران پس از انقلاب عنوان کرد: با تشکیل کمیته‌ها بعد از شکل‌گیری انقلاب اسلامی، کاندیدای پذیرش مسئولیت کمیته‌ها متوجه آیت‌الله مهدوی شد، البته شرایط به‌گونه‌ای بود که گاهی به‌عنوان وزیر کشور و نخست‌وزیر مسئولیت اداره کشور را به عهده بگیرند، ‌این عالم بزرگ در هر جایگاهی به‌عنوان یک روحانی محترم و ارزشمند این مسئولیت‌ها را انجام می‌دادند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به تلاش آیت‌الله مهدوی کنی و همراهانشان برای پایه‌گذاری دانشگاه امام صادق(ع)، گفت: این عالم بزرگ بعد از تاسیس این دانشگاه مسئولیت این مرکز را بر عهده داشتند چراکه فارغ‌التحصیلان این مرکز مسئولیت‌های مهمی را در داخل و کشور عهده‌دار هستند.

وی تاکید کرد: آیت‌الله مهدوی کنی دبیر جامعه روحانیت مبارز بودند و آنجا را به‌خوبی اداره کردند و در سال‌های آخر نیز ریاست مجلس خبرگان را بر عهده داشتند و با سعه‌صدر این مجلس را اداره کرد، به‌گونه‌ای که باید گفت وجود آیت‌الله مهدوی وزنه‌ای برای مجلس خبرگان بود.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به محبوبیت آیت‌الله مهدوی‌کنی، عنوان کرد: این عالم وارسته چهره‌ای محبوب نزد امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید بود و نزد همه جناح‌ها و گروه‌های سیاسی به‌عنوان یک انسان حق‌بین، درست اندیش و درست‌کار مطرح می‌شد که اگر سخنی مطرح می‌کرد به سبب عظمت این عالم بزرگ پذیرفته می‌شد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بیان کرد: اگر جناح یا مجموعه‌ای، سخنان آیت‌الله مهدوی کنی را از نظر فکری قبول نمی‌کرد در برابر عظمت ایشان سکوت می‌کرد که نشان‌دهنده پایگاه اجتماعی این عالم فرزانه بود.

منبع: تسنیم
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز