۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵

روند فعلی یارانه‌ها قانونی نیست

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: آن‌چه اکنون درباره یارانه‌ها اتفاق می‌افتد مطابق با قانون نیست.
کد خبر : ۲۰۳۹۳۴
صراط: غلامرضا مصباحی مقدم در حاشیه مراسم وداع دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) با پیکر آیت‌الله مهدوی کنی در مسجد این دانشگاه، در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا کاری که الان درباره پرداخت یارانه‌ها به افراد پردرآمد انجام می‌شود درست است یا خیر، اظهار کرد: آنچه الان در حال اتفاق افتادن است مطابق با قانون نیست و تخلف در قانون به حساب می‌آید.

وی گفت: البته مسئولان دولت می‌ گویند که درصدد اصلاح این امر هستند و ما هم امیدواریم چنین مسأله‌ای صورت بگیرد، چون هرچه در این راه برای یارانه‌ها هزینه نشود می‌تواند برای تولید، رسیدگی به بیماران و بهداشت و درمان خرج شود.

مصباحی مقدم درباره آمار ارائه شده در مورد بیکاری، تصریح کرد: ظاهرا در ارائه این آمار، آمار کسانی که در همین دوره دچار بیکاری شدند به دقت لحاظ نشده، اگر حاصل جمع اشتغال این عده را در نظر بگیریم علی‌القاعده نباید ارقام و اعداد این عددی باشد که اکنون ارائه می‌شود و هنوز مرکز آمار هم آمار اشتغال را تأیید نکرده است.

وی همچنین درباره نشست سه‌جانبه آیات مصباح یزدی، موحدی کرمانی و محمد یزدی، بیان کرد: این دیدار سه‌جانبه قرار است با هماهنگی این سه بزرگوار انجام شود، آن‌چه ما دنبال می‌کنیم وحدت مجمع اصولگرایان است و امیدوارم نزدیکی جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز به علاوه آیت‌الله مصباح بتواند رهبری مجموعه اصول‌گرایان را به دست بگیرد که برای ما مهم همکاری همه اصول‌گرایان است.

مصباحی مقدم همچنین آیت‌الله مهدوی کنی را یکی از عالمان بزرگ دانست و افزود: ایشان یک فقیه و فیلسوف بزرگ بود، من از زمان قیام امام خمینی (ره) در سال 42 شاگرد ایشان بودم. آیت‌الله مهدوی کنی از موسسان جامعه روحانیت مبارز بود و جامعه را به سمت انقلاب سوق می‌داد و همواره ولایت فقیه، امام و رهبری را مدنظر داشت.

مصباحی مقدم در پایان اظهار کرد: آیت‌الله مهدوی کنی پس از انقلاب مسئولیت‌های مختلفی داشت، از کمیته‌های انقلاب گرفته تا عضویت و ریاست در مجلس خبرگان ایشان اسوه‌ای برای جوانان و روحانیون بود.
منبع: ایسنا
برچسب ها: یارانه قانون مجلس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز