۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶

دستغیب: تعداد نمایندگان زن بیشتر شود

رئیس شورای اجرایی بین المجالس جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به اهمیت حضور و مشارکت فعال زنان در پارلمان های دنیا لازم است برای افزایش نقش و تعداد زنان در پارلمان ایران تدابیری صورت گیرد.
کد خبر : ۲۰۳۹۳۵
صراط: رئیس شورای اجرایی بین المجالس جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به اهمیت حضور و مشارکت فعال زنان در پارلمان های دنیا لازم است برای افزایش نقش و تعداد زنان در پارلمان ایران تدابیری صورت گیرد.
 
سید احمدرضا دستغیب در نشست خبری که جهت تشریح دستاوردهای یکصد و سی و یکمین اجلاس بین المجالس جهانی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد ضمن تسلیت رحلت آیت الله مهدوی کنی گفت: صد و سی و یکمین اتحادیه بین المجالس جهانی در ژنو با حضور 140 کشور برگزار شد.
 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این اجلاس 726 نماینده از مجالس مختلف حضور داشتند افزود: تعداد کل نمایندگان مرد در این اجلاس 492 نفر و تعداد نمایندگان زن 234 نفر بود که 67.8 درصد و تعداد زنان شرکت کننده 32.2 درصد بود.
 
وی با بیان اینکه  با توجه به اهمیت حضور و مشارکت فعال زنان در پارلمان های دنیا لازم است  برای افزایش نقش و تعداد زنان در پارلمان ایران تدابیری صورت گیرد توضیح داد: حضور زنان در مجلس شورای اسلامی از ابتدا تاکنون هم موفقیت آمیز بوده و هم خواهران نماینده فعالیت های خوبی در حوزه های خود داشته و دارند اما لازم است از نظر کمیت اقداماتی جهت افزایش حضور آنها داشته باشیم.
 
رئیس شورای اجرایی بین المجالس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تعداد روسای مجالس حاضر در صد و سی و یکمین اتحادیه مجالس جهانی گفت: در این اجلاس 53 رئیس مجلس و 54 نائب رئیس حضور داشتند.
 
وی با بیان اینکه در این اجلاس فرصت مناسبی برای ایجاد ارتباط و تعاملات بین المللی در سطوح مختلف فراهم و دیدارهای جانبی فرصتی جدید برای طرح مباحث گوناگون به خصوص مباحث مربوط به جهان اسلام ایجاد کرد افزود: ارتباط و تبادل نظر با کشورهای منطقه درباره تحولات منطقه و پدیده شوم تروریسم از موضوعات مطرح شده در این اجلاس بود.
 
دستغیب با بیان اینکه در این اجلاس 9 پیشنهاد در موضوع ماده اضطراری توسط کشورهای مختلف به دبیرخانه واصل شد،‌ توضیح داد: علاوه بر پیشنهاد ایران مبنی بر نقش اتحادیه بین‌المجالس جهانی در ارتقای منشور ملل متحد در زمینه حل و فصل عادلانه مناقشات و مقابله با تهدید تروریسم پیشنهاداتی توسط کشورهای اکوادور، امارات، سوریه، مغرب، فلسطین، آرژانتین، بلژیک و زامبیا عنوان شد.
 
وی با بیان اینکه اکثر پیشنهادات واصله به دبیرخانه مرتبط با موضوع تروریسم بود، گفت: علی‌رغم جنجال‌ها و هیاهوی رسانه‌های غربی در زمینه ائتلاف علیه تروریسم،‌ نمایندگان پارلمان‌های آنها تلاش گسترده‌ای جهت خارج کردن موضوع تروریسم از دستور کار اجلاس انجام دادند که این امر سیاست دوگانه آنها را نمایان ساخت.

منبع: خانه ملت