۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۲

اخراج زن مسلمان فرانسوی از سالن اپرا

عوامل اجرای یک اپرا در فرانسه پس از اینکه مشاهده کردند زنی مسلمان در میان تماشاچیان است و روبنده به صورت دارد، شدیداً‌ به حضور این زن معترض شدند و پس از آن نیروهای امنیتی این زن مسلمان را از سالن اپرا اخراج کردند.
کد خبر : ۲۰۳۹۹۰
صراط: مقامات فرانسه در سال 2012 با تصویب قانونی داشتن روبنده توسط زنان در مکان های عمومی این کشور را ممنوع کردند. حادثه اخیر در اپرای باستی در شهر پاریس رخ داد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، دولت سوسیالیست فرانسه وعده داده تا به دنبال اخراج این زن مسلمان از سالن اپرای باستی پاریس قانون مربوط به ممنوعیت پوشیدن روبنده را سختگیرانه تر کند. طی این اتفاق عواملی که قصد داشتند اپرای موسوم به "لا تراویاتا" را اجرا کنند شدیدا به حضور زنی مسلمان در میان تماشاچیان که روبنده به چهره داشت معترض شدند.

فیلیپ تیلای مدیر اپرای باستی که در سال 1989 به دست فرانسوآ میتران رئیس جمهور اسبق فرانسه افتتاح شد اظهار داشت که یکی از خوانندگان اپرا در اکت دوم اپرا متوجه شد که این زن مسلمان روبنده پوش در ردیف نخست نشسته است.

وی افزود: پس از این اتفاق چند تن از عوامل اپرا گفتند که نمی خواهند در حضور این زن آواز بخوانند و با اعلام این مسئله نیروهای امنیتی این زن را از سالن اپرا اخراج کردند.

منبع: ایسنا