۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۳

عجیب‌ترین مجسمه‌های جهان +تصاویر

در سراسر دنیا مجسمه های عجیب و جالبی وجود دارند.هرکدام از این مجسمه ها به منظور خاصی طراحی و ساخته شده اند. برای آشنایی با برخی از آنها با ما همراه باشید.
کد خبر : ۲۰۳۹۹۷
صراط: در سراسر دنیا مجسمه های عجیب و جالبی وجود دارند.هرکدام از این مجسمه ها به منظور خاصی طراحی و ساخته شده اند. برای آشنایی با برخی از آنها با ما همراه باشید.

دست بیابان – بیابان آتاکاما، شیلی

عجیب‌ترین مجسمه‌های جهان +تصاویر

در حدود 47 مایلی از جنوب دهکده آناتوفاگاستا، در وسط بزرگراه بی آب و علف بیابان آتاکاما، یک مجسمه دست با ارتفاع 11 متری از زمین بیرون زده است. این مجسمه به گونه ای است که تصور می کنید غولی بزرگ زیر توفان خاک شده است. اما این توهم و خیال نیست. این مجسمه با نام «دست بیابان» در اوایل دهه 80 میلادی توسط مجسمه ساز شیلیایی ساخته شده است. البته این تنها مجسمه دستی نیست که این هنرمند ساخته است. دست مشابه آن نیز در شهری در اوروگوئه وجود دارد.

میگوئلین – شانگهای

عجیب‌ترین مجسمه‌های جهان +تصاویر

چه کودک بزرگی! میگوئلین حدود 4 متر ارتفاع دارد و همچون یک کودک نفس می کشد، پلک می زند و می خوابد. این مجسمه غول پیکر توسط یک کارگردان اسپانیایی به نام ایزابل کویست ساخته شده است. این کودک چشم آبی و خندان، میلیون ها بازدیدکننده از نمایشگاه بین المللی 2010 در شهر شانگهای را به سمت خود جذب کرد. با اینکه این نمایشگاه در اکتبر همان سال اتمام یافت اما این مجسمه همچنان در آنجا هست.

مردی که از دیوار عبور می کند – پاریس

عجیب‌ترین مجسمه‌های جهان +تصاویر

در یکی از خیابان های آرام و بی صدای مونتمار، از دیدن مردی که تلاش می کند از دیوار بیرون بیاید تعجب خواهید کرد. هر چه نزدیک تر شوید، متوجه می شوید این یک مجسمه برنزی است و واقعیت ندارد. این مجسمه از داستان کوتاه فرانسوی «مردی که می تواند در میان دیوارها حرکت کند» الهام گرفته است. هنرمندی به نام مارسل آیمه این مجسمه را از روی شخصیت مردی که نیروی ماورای طبیعه دارد و از آن برای دزدی از بانک ها استفاده می کرده، ساخته است.

گل شکوفا – بوینس آیرس

عجیب‌ترین مجسمه‌های جهان +تصاویر

در ساعت 8 صبح هر روز صبح، این گل غول پیکر استیل و آلومینیوم در کاخ ملل متحده باز می شود. این مجسمه را هنرمندی آرژانتینی به نام ادورادو کاتالانو ساخته و در سال 2002 میلادی نصب شده است. این مجسمه همچون گل های واقعی با حرکت خورشید باز و بسته می شود – فقط در اندازه ای بسیار بزرگ تر. هنگامی که به طور کامل باز می شود – حدود 20 دقیقه بعد از 8 صبح – گلبرگ های فلزی این گل تا 32 متر آن طرف تر را اشغال و آب استخری که روی آن قرار دارد را منعکس می کنند. هنگام شب، گلبرگ ها بسته می شوند و به رنگ قرمز می تابند و طول آن به حدود 23 متر می رسد.