۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰

بیانیه کنگره آمریکا درباره غنی‌سازی

رهبران کنگره آمریکا با انتشار بیانیه‌ای خواستار توقف کامل برنامه غنی‌سازی ایران و عدم انعقاد "توافق بد"(!) با این کشور شدند.
کد خبر : ۲۰۴۰۸۷
صراط: رهبران کنگره آمریکا با انتشار بیانیه‌ای خواستار توقف کامل برنامه غنی‌سازی ایران و عدم انعقاد "توافق بد"(!) با این کشور شدند.

 به نقل از پایگاه خبری فارن افرز، "اد رویس"، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان و "بات مک‌کئون"، رئیس کمیته نیروهای مسلح کنگره در بیانیه مشترکی، به مناسبت بیستمین سالگرد توافقنامه هسته‌ای بین کره شمالی و آمریکا خواستار درس گرفتن از تجربیات مربوط به شکست در آن مذاکرات و تطابق آن با موقعیت کنونی مذاکرات با ایران شدند.
 
در این بیانیه آمده است: "20 سال پیش دولت کلینتون توافقنامه هسته‌ای با دولت کره شمالی امضا کرد که براساس آن به این کشور اجازه داشتن دو نیروگاه تولید انرژی هسته‌ای به ارزش 4 میلیارد دلار به همراه ارائه سوخت کافی داده شد اما در مقابل، زیرساخت‌های تسلیحات اتمی کره شمالی هرگز نابود نشدند و پیونگ‌یانگ به قول خود وفا نکرد.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: " اکنون نباید این اشتباه را درباره تهران تکرار کرد."
 
در پایان بیانیه مورد نظر آمده است: دولت اوباما در واقع به دنبال توافقی بد همانند توافق هسته‌ای با کره شمالی است و گویی به این نتیجه رسیده که می‌توان به ایران اجازه داد برنامه غنی‌سازی که فناوری اصلی برای ساخت بمب(!) است داشته باشد.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز