۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱
در مورد مسائل منطقه‌ای

افخم: دیدگاه‌های ایران و ترکیه یکسان نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه دیدگاه‌های ایران و ترکیه در مورد مسائل منطقه‌ای یکسان نیست، گفت: گفت‌وگوهای سازنده‌ای بین دو کشور در مورد مسائل منطقه‌ای صورت می‌گیرد که می‌تواند از پیچیده‌تر شدن شرایط جلوگیری کند.
کد خبر : ۲۰۴۰۹۵
صراط: سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه دیدگاه‌های ایران و ترکیه در مورد مسائل منطقه‌ای یکسان نیست، گفت: گفت‌وگوهای سازنده‌ای بین دو کشور در مورد مسائل منطقه‌ای صورت می‌گیرد که می‌تواند از پیچیده‌تر شدن شرایط جلوگیری کند.

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست هفتگی خود با خبرنگاران که امروز (چهارشنبه) برگزار شد، با بیان اینکه ایران و ترکیه دو کشور همسایه هستند که روابط خوبی را در ابعاد مختلف دارند گفت: رفت و آمدهای خوبی در سطوح بالا بین دو کشور انجام می‌شود که سفر نخست وزیر ترکیه به تهران و همچنین سفر رئیس جمهور کشورمان به ترکیه بخشی از سفرهای متقابل است.
 
وی افزود: همواره موضوعات منطقه‌ای از مسائل مورد مذاکره بین دو کشور است هر چند که دیدگاه‌های دو کشور در مسائل منطقه‌ای یکسان نیست ولی گفت‌وگوهای خوب و سازنده‌ای پیرامون موضوعات منطقه‌ای بین دو کشور برقرار است.
 
افخم تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است که گفت‌وگو و مشارکت کشورهای منطقه برای حل و فصل مسائل یکی از روشهای اصولی و درست است و این گفت‌وگوها از پیچیده‌تر شدن شرایط جلوگیری می‌کد.
 
در حال تکمیل...

منبع: فارس
برچسب ها: افخم ایران ترکیه