۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴

شکایت آرژانتین از مجری BBC به‌خاطر پلاک تحریک‌آمیز +عکس

مقامات آرژانتین به دلیل رفتار تحریک‌آمیز مجری محبوب‌ترین برنامه تلویزیونی «بی‌بی‌سی» انگلیس، شکایتی رسمی علیه این شبکه تنظیم کردند.
کد خبر : ۲۰۴۱۱۹
صراط: مقامات آرژانتین به دلیل رفتار تحریک‌آمیز مجری محبوب‌ترین برنامه تلویزیونی «بی‌بی‌سی» انگلیس، شکایتی رسمی علیه این شبکه تنظیم کردند.
 
به نقل از «ته‌لام»، «جرمی کلارکسون» مجری برنامه بی‌بی‌سی انگلیس که برای تهیه یکی از قسمت‌های این برنامه وارد آرژانتین شده بود، به علت تحریک‌آمیز بودن پلاک خودروی مورد استفاده‌اش مورد خشم مردم این کشور قرار گرفت و نهایتا مجبور به ترک خاک آرژانتین شد.
 
«آلیسیا کاسترو» سفیر آرژانتین در انگلیس پس از اظهارات «جرمی کلارکسون» مجری شبکه بی بی سی انگلیس مبنی بر قرار دادن تله برای خروج وی از آرژانتین شکایتی علیه این شبکه انگلیسی تنظیم کرد.
 
کلارکسون با انتشار مقاله‌ای در روزنامه ساندی تایمز اعلام کرد: به گفته مقامات آرژانتینی خشم مردم این کشور و نفرتشان از من به دلیل بوده که با خودرویی با شماره پلاک H982 FKL رانندگی کردم و این مقامات اظهار می‌کنند که این خودرو یادآور جنگ انگلستان با آرژانتین بر سر جزایر مالویناس در سال 1982 می‌باشد.
 
آرژانتین از بی بی سی شکایت کرد +عکس

عدد 982 حک شده مربوط به سال جنگ آرژانتین با انگلیس بر سر جزایر مالویناس و همچنین حروف اف، ال و کی (FLK) مخفف «فالکلند» نامی که انگلیسی‌ها برای جزایر «مالویناس» گذاشته‌اند، می‌باشد

 
کلارکسون در این مقاله همچنین نوشت: با آن که ایالت «تیررا دل فوئگو» تاکنون با حضور افراد خارجی یا مقامات کشورهایی که دارای منافع مشترک با آرژانتین هستند مشکلی نداشته اما این سوال در ذهن من وجود ندارد که چرا با ما رفتار ناشایستی داشته و برای خروج از این کشور تله گذاشته‌اند زیرا  شهر «اوشایا» در ایالت «تیررا دل فوئگو» در جنوب آرژانتین بخشی از یک ایالت مافیایی می‌باشد.
 
این مجری انگلیسی در این مقاله افزود: مقامات دولتی آرژانتین بیان کردند، پس از وقوع این اتفاق‌ها مردم این ایالت دیگر پذیرای ما نیستند و سلامت و ایمنی ما تضمین نخواهد شد به همین دلیل از ما خواستند که سریعا آرژانتین را ترک کنیم.
 
کلارکسون افزود: به اعتقاد من خشم مردم آرژانتین و پس از آن بیرون راندن ما از این کشور نقشه‌ای بود که از سوی مقامات دولتی سازمان یافته است.
 
وی همچنین ادعا کرد که این شماره پلاک کاملا تصادفی بوده اما پلیس آرژانتین در تحقیقات خود از این ماشین، پلاکی با شماره BE11 END یافت که نشان می‌دهد پلاک خودرو تغییر پیدا کرده است.
 
«کاسترو» در پاسخ به اظهارات «کلارکسون» در روزنامه ساندی تایمز بیان کرد: مطالبی که کلارکسون در این روزنامه منتشر کرده تماما دروغ و ساختگی بوده و  داستانی است که وی برای بد جلوه دادن آرژانتین و خدشه‌دار کردن نام این کشور در اذهان عمومی طراحی کرده است.
 
وی تصریح کرد: با آن که شبکه انگلیسی بی بی سی دریافت شکایتی از سوی سفارت آرژانتین را تأیید کرده اما مقامات آرژانتین تاکنون پاسخ مناسبی از سوی آن‌ها دریافت نکرده‌اند.
 
پس از سال 1833 میلادی (1211 هجری شمسی) جزایر «مالویناس» را که به آرژانتین تعلق دارد اشغال کردند و از آن زمان آن را به عنوان بخشی از سرزمین خود نگهداشته‌اند.
 
اختلاف بر سر این جزایر به یک رویارویی نظامی ببین 2 کشور تبدیل شد که بین 2 آوریل و 14 ژوئن سال 1982 (13 فروردین تا 24 خرداد 1361) رخ داد و مرگ 649 نظامی آرژانتینی، 255 انگلیسی و 3 شهروند عادی را به همراه داشت.
 
انگلیس با وجود تمام فراخوان‌های بین‌المللی، حل و فصل مناقشه بر سر جزایر «مالویناس» را نادیده می‌گیرد.
منبع: فارس