۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹

مجلس به "عامل اختلاف" اعتماد می‌کند؟

باید منتظر ماند و دید آیا مجلس شورای اسلامی به گزینه منتخب وزیر استیضاح شده - برای دانشگاه تهران - برای جانشینی خود او اعتماد خواهد کرد؟ گزینه ای که روزی انتصابش عامل اختلاف بین مجلس و دولت معرفی شده بود.
کد خبر : ۲۰۴۱۲۶
مروری بر گذشته محمود نیلی وزیر پیشنهادی علوم +عکسگروه سیاسی صراط - پس از گذشت 2ماه از استیضاح فرجی دانا و برکناری وی توسط مجلس، حسن روحانی شخص مورد نظر خود را با ارسال نامه ای به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد.
 
شخص پیشنهادی محمود نیلی احمدآبادی استاد تمام مهندسی متالورژی و مواد و از دانشگاهیان اصلاح طلب و جزو ۲۵۵ نفر اساتیدی است که حمایت خود را از حسن روحانی در زمان انتخابات اعلام کردند.

وی پس از آغاز به کار دولت یازدهم و برکناری فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه تهران در تاریخ 19خرداد 93 به عنون سرپرست این دانشگاه منصوب شد.

اما نکته قابل تامل درباره محمود نیلی اینکه پس از معرفی او به عنوان سرپرست، غلامعلی حداد عادل عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در واکنش به انتصاب سرپرست برای دانشگاه تهران، گفت: با این اقدام وزارت علوم، روابط مجلس با این وزارتخانه روز به روز تیره تر می‌شود.

حداد عادل با بیان اینکه بهبود روابط مجلس و وزارت علوم خواسته نمایندگان است، افزود:‌ متاسفانه علی رغم میل نمایندگان انتصاب سرپرست جدید برای دانشگاه تهران از سوی فرجی دانا منجر به تیره شدن روابط مجلس و وزارت علوم می‌شود.

با این وجود، یک روز بعد فرجی دانا، انتقاد از انتخاب "سرپرست" برای دانشگاه تهران را وارد ندانست و گفت که "طبق قانون برای تعیین روسای دانشگاه ها لازم است فرد معرفی شده ۳ تا ۶ ماه درقالب سرپرست دانشگاه معرفی شده و پس از آن به سمت ریاست منصوب شود که در معرفی نیلی احمد آبادی نیز این فرآیند قانونی طی شده است."

حال باید منتظر ماند و دید آیا مجلس شورای اسلامی به گزینه منتخب وزیر استیضاح شده - برای دانشگاه تهران - برای جانشینی خود او اعتماد خواهد کرد؟ گزینه ای که روزی انتصابش عامل اختلاف بین مجلس و دولت معرفی شده بود.