۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
اکبریان:

انتخاب مستقیم شهردار ممکن نیست

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاب شهردار توسط مردم در وضعیت فعلی امکان‌پذیر نیست و این اقدام موجب تعطیلی شوراها می‌شود.
کد خبر : ۲۰۴۱۴۰
صراط: عزیز اکبریان درباره طرح انتخاب شهردار توسط مردم در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت اظهار داشت: انتخاب شهردار توسط مردم در وضعیت فعلی امکانپذیر نیست و این اقدام موجب تعطیلی شوراها می‌شود.
 
وی ادامه داد: در صورتی که وظایف لازم را در اختیار شوراها و به تبع شهرداری‌ها برای ارائه خدمات قرار دهیم مطمئنا شاهد اداره شهر با وضعیت مطلوب‌تری خواهیم بود.
 
اکبریان با اشاره به اینکه در حال حاضر 4 انتخابات شورای شهر، مجلس، خبرگان و ریاست جمهوری با حضور مردم برگزار می‌شود گفت: مردم نیز دیگر کشش برگزاری یک  انتخابات دیگر را ندارند.
 
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در حال حاضر اختلاف نظرها در شورای شهر و شهرداری‌ها زیاد است و باید نظارت‌ها بر این دو نهاد اجتماعی و غیر دولتی بیشتر کنند.
 
وی افزود: باید تدابیری اتخاذ شود تا هر فردی نتواند به عنوان عضو شورای شهر و شهردار کاندید شود باید افرادی که تخصص‌های لازم را دارند در این سمت‌ها قرار بگیرند.
 
اکبریان به انتخاب‌های سیاسی در شورای شهر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شورای شهر تبدیل به شورای شهرداری شده است چرا که اختیارات و تخصص‌های لازم را ندارد و بنده مخالف انتخاب شهردار توسط مردم هستم.
منبع: فارس
برچسب ها: شهردار مجلس شورا
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز