۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲

انتقال پیکر خبرنگار پرس‌تی‌وی به لبنان

جنازه 'سرنا شیم' خبرنگار لبنانی تبار شبکه انگلیسی زبان 'پرس تی وی' ایران که در مرز ترکیه با سوریه در یک سانحه رانندگی جان خود را از دست داد، به لبنان منتقل شد.
کد خبر : ۲۰۴۱۵۰
صراط: جنازه 'سرنا شیم' خبرنگار لبنانی تبار شبکه انگلیسی زبان 'پرس تی وی' ایران که در مرز ترکیه با سوریه در یک سانحه رانندگی جان خود را از دست داد روز سه شنبه در شهر شانلی عرفا در جنوب شرق ترکیه تحویل خانواده اش شده بود که توسط هواپیما ابتدا از شانلی عرفا به استانبول و سپس از طریق این شهر به بیروت منتقل شد.
 
جنازه این خبرنگار آمریکایی لبنانی تبار در فرودگاه استانبول به هنگام انتقال به هواپیمای ترکیش ایر با عنوان اینکه مدارک ناقص دارد، مدتی در انتظار ماند و از پرواز جا ماند. جنازه این خبرنگار در نهایت بامداد امروز توسط پرواز دیگر این شرکت به بیروت منتقل شد.
 
خانم سرنا شیم یک هفته پیش برای تعقیب تحولات در شهر مرزی 'کوبانی' سوریه به شانلی عرفا رفته بود تا گزارش هایی از منطقه سوروچ ترکیه تهیه کند.
 
خودرویی که توسط سرنا شیم کرایه شده بود در منطقه سوروچ با یک دستگاه کامیون بتون آماده (میکسر) به طور شاخ به شاخ برخورد کرد که در نتیجه این خبرنگار در محل حادثه کشته و 'جودی ژالی' فیلمبردار وی نیز به شدت زخمی شد. فیلمبردار پرس تی وی همچنان تحت مراقبت شدید قرار دارد و وضعیت جسمی وی وخیم گزارش شده است.
 
سرنا شیم 30 ساله، متاهل و دارای دو فرزند بود و برای تعقیب تحولات کوبانی به سرورچ ترکیه رفته بود. او شهروند آمریکا و لبنانی تبار است.
 

منبع: ایرنا