۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۴

خاطره خبرنگار لبنانی از آیت‌الله کنی +عکس

مرحوم آیت الله مهدوی کنی برای مردم و روحانیون شیعه و سنی لبنانی، شخصیت ناشناخته‌ای نبود. وی با اخلاق خوش و چهره گشاده‌ای که داشتند مورد احترام و البته علاقه لبنانی‌ها بود.
کد خبر : ۲۰۴۱۸۵
صراط: محمود زیات، خبرنگار و عکاس لبنانی که در شهر صیدا در جنوب لبنان مشغول فعالیت‌های رسانه‌ای است نقل می کند: سال‌ها پیش آیت الله مهدوی کنی(رحمة الله علیه) برای مشارکت در جشن آزادی جنوب لبنان از سلطه ارتش رژیم صهیونیستی به این منطقه مسافرت می‌کند. وی پس از حضور در جنوب لبنان از یکی از همراهان لبنانی‌اش می خواهد تا او را به روستای "کفرکلا" در نقطه مرزی لبنان و فلسطین اشغالی که به "بوابة فاطمه" شهرت دارد ببرند، نقطه‌ای که به محلی برای پرتاب سنگ به سوی سربازان ارتش صهیونیستی در داخل مرزهای فلسطین اشغالی شهرت یافت.

محمود زیات ادامه می دهد: آیت الله مهدوی کنی وقتی به "بوابه فاطمه" رسید در حالی که در کنار همراهانش بود رو به فلسطین اشغالی کرد و گفت: روزی خواهد رسید که فلسطین آزاد می شود.

آیت الله کنی که در این برنامه شیخ محمد حسن اختری سفیر وقت ایران در سوریه و شیخ نبیل قاووق عضو کنونی شورای سیاسی حزب‌الله او را همراهی می کردند، در این سفر از اکثر مناطق آزاد شده جنوب لبنان بازدید کرد و از نزدیک در جریان دستاوردهای مقاومت اسلامی لبنان قرار گرفت.

زیات در ادامه می گوید: ایشان آن روز را بسیار فشرده و پرتحرک گذراند و در اثر فعالیت زیاد دچار خستگی و سرگیجه شده و به دلیل خستگی شدید و کسالت به سرعت به یکی از بیمارستان‌های شهر صیدا منتقل شدند تا تحت مداوا قرار بگیرند. پس از انتقال وی به بیمارستان بسیاری از علماء و شخصیت‌های لبنانی اعم از شیعه و سنی برای اطمینان از سلامتی ایشان به بیمارستان آمدند.

خاطره خبرنگار لبنانی از آیت‌الله کنی +عکس

آیت‌الله مهدوی کنی در لبنان

محمود زیات که خود خبرنگاری کهنه کار در جنوب لبنان است و برای سرعت در کار به عکاسی نیز تسلط کامل دارد آن روز در بیمارستان حاضر می‌شود و با شیخ محمد حسن اختری صحبت می‌کند تا وی اجازه عکاسی از آیت الله مهدوی کنی را بدهد. زیات با این استدلال که انتشار عکس باعث آرامش خاطر خانواده و دوستان آیت الله در ایران می شود موفق می‌شود موافقت سفیر سابق ایران در سوریه و دبیرکل مجمع جهانی اهل البیت(ع) را جلب کند.

زیات می‌افزاید: من وارد اتاق آیت الله مهدوی کنی در بیمارستان شدم در حالی که شیخ محمد حسن اختری و شیخ نبیل قاووق در کنارش بودند و به محض ورودم به اتاق، آیت الله خوش بش بسیار گرمی با من کرد و به من خوش‌آمد گفت و از حال و احوالم سوال کرد و در حالی که میز غذا جلویش بود از من دعوت کرد با هم غذا بخوریم.

محمد زیات در پایان می گوید: اخلاق بسیار خوب این مرد روحانی و شخصیت سیاسی ایرانی هرگز یادم نمی رود، نحوه برخورد وی با من ولو آن که آشنایی ما بسیار کوتاه بود هرگز از خاطرم محو نمیی شود، مردی که برای بزرگداشت پیروزی بزرگ مقاومت اسلامی در جنوب لبنان پا به منطقه گذاشته بود.

منبع: ایسنا