۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۲

هاشمی‌:هیچ‌کس مالکیتی برساختمان‌های دانشگاه آزاد ندارد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تمام ساختمان‌های این دانشگاه در سراسر کشور سرمایه ملی است و هیچ‌کس مالکیتی در آن ندارد.
کد خبر : ۲۰۴۲۲۰
صراط: آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز در همایش اقتصاد، غذا و تغذیه، صنعتگران و بازرگانان صنایع غذایی را انسان‌های زحمتکش در راستای تأمین نیازهای ضروری جامعه دانست و با اشاره به تأکید بر دانایی در سند چشم‌انداز، گفت: دنیا راهی را پیش رفته تا از مغز انسان‌ها در جهت بهتر کردن زندگی، بهتر و بیشتر استفاده نماید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عقل، دانش، تفکر و انتخاب را عناصر اصلی زندگی بهتر در دنیا دانست و گفت: تفاوت انسان با دیگر موجودات، انتخاب است که بر اساس تعقل و تفکر انجام می‌شود.

هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به سوابق کارهای دانش بنیان در جهان و چند کشور پیشرفته، گفت: در ایران هم با تدوین سند چشم‌انداز به این مسیر رفتیم.

وی با اشاره به برگزاری همایش غذا در دانشگاه آزاد اسلامی، به بیان فلسفه وجودی و چگونگی و چرایی تأسیس این دانشگاه پرداخت و گفت: تمام ساختمان‌های این دانشگاه در سراسر کشور سرمایه ملی است و هیچ‌کس مالکیتی در آن ندارد.

رئیس هیئت‌امنا و  رئیس هیئت مؤسس دانشگاه آزاد ضمن برشمردن اهداف تأسیس این دانشگاه در سال‌های اول پس از پیروزی انقلاب و یادآوری دستاوردهای آن در گسترش مقاطع کاردانی و کارشناسی، گفت: الان نیاز جامعه به مقاطع عالی رسیده و دانشگاه آزاد اسلامی هم برای تحصیلات تکمیلی برنامه دارد.

وی با اشاره به تفاوت دانشگاه با مدارس، گفت: هرکس که به عنوان دانشجو وارد دانشگاه می‌شود، می‌داند که باید براساس تحقیق و پژوهش تحصیل کند.

هاشمی‌رفسنجانی با تأکید بر اهمیت تحقیق و پژوهش به خبری که این روزها در رسانه‌ها منتشر شده، اشاره کرد و گفت: یک شخص معلول با استفاده از سلول‌های بنیادی بینی خویش ضایعات نخاعی خویش را ترمیم کرد.

هاشمی‌رفسنجانی با بیان آیات مکرر قرآن کریم درباره تسخیر ماه و زمین و آسمان‌ها، گفت: تسخیر آسمان‌ها و زمین جز با پژوهش و تحقیق نمی‌شود که در طول خلقت انسان رشدهای فراوانی داشت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اهمیت صنعت غذا و با تشکر از زحمات متخصصان تغذیه، گفت: باید با استفاده از دانش به عمق علمی این صنعت برسیم و تأسیس دانشکده غذا در دانشگاه آزاد در این راستاست که نیاز به همکاری بیشتر دانشمندان و متخصصان دارد.

وی با تشریح امکانات کشور در جهت تأسیس پردیس‌ها، پیشنهاد داد که انجمن تغذیه و استادان تغذیه دانشگاه آزاد اسلامی همکاری کنند، پردیس‌ها را گسترش دهند و به مسائل عمیق این صنعت برسند که این روزها در دنیا خیلی مهم است.

هاشمی‌رفسنجانی توجه به صنعت تغذیه را لازمه سلامت همه ابعاد زندگی دانست و گفت: الحمدلله دانشگاه آزاد اسلامی در کنار دیگر تحقیقات به این مسئله هم توجه کرده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برنامه‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی در دوره‌ جدید را براساس دانش‌محوری دانست و با بیان چگونگی جذب دانشجویان در مقاطع کارشناسی و ارشد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی پیش قدم شد که بخش مهمی از نیاز آینده کشور به انسان‌های متخصص را تأمین نماید.

رئیس هیئت‌امنا و هیئت مؤسس دانشگاه آزاد با انتقاد از منفی‌‌بافی‌های عده‌ای از برنامه‌های این دانشگاه در مقاطع عالی تحصیلی، گفت: نیروهای علمی کشور که از استعدادهای برتر هستند، چرا نباید به تحصیلات عالیه بپردازند.

وی مهاجرت‌های علمی جوانان به خارج را خوب دانست و گفت: منتقدان باید هزینه‌های ارزی تحصیل جوانان در خارج از کشور را حساب کنند و نباید برای تیتر روزنامه‌ها حرف‌هایی بزنند که در راستای منافع ملی نیست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام توسعه رشته‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی را خواسته قلبی جوانان و مردم دانست و گفت: حتی منتقدان در مجلس هم برای حوزه‌های انتخابیه خویش دنبال رشته‌ای جدید در مقاطع تحصیلات عالی هستند.

هاشمی‌رفسنجانی افزود: مطمئنم روزی خواهد رسید که مغزهای ایرانی را برای توسعه علم و دانش به اقصی نقاط جهان می‌فرستیم.

وی با بیان مصداقی از درخشش ایرانیان در خارج از کشور، گفت: این واقعیتی است که دنیا باور کرده است.

در آغاز این مراسم عزیزی دبیر انجمن علوم و صنایع غذایی و عباسپور رئیس واحد علوم و تحقیقات تهران درباره‌ وضعیت صنعت غذا و چگونگی ارتباط دانشگاه با صنعت به بیان دیدگاه‌های خویش پرداختند.

در این همایش با حضور هاشمی‌رفسنجانی از سیدمحمد حسینی رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران و احمد فتح‌اللهی شخصیت برگزیده سال 92 صنعت غذا با اهدا لوح و تندیس قدردانی شد.

منبع: تسنیم
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز