۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۸

همسفره با شهیدان +عکس

" ابوذر دهقان " و "ذبیح الله فهندژ سعدی" هر دو با فاصله کمی از یکدیگر، دردی ماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۴ شربت شهادت نوشیدند.
کد خبر : ۲۰۴۲۳۵
صراط: عکسی که می بینید، سه تن از رزمندگان لشگر ۱۹ فجر را نشان می دهد. نفر وسط برادر پاسدار "جعفر امیری" است که در قید حیات است اما دو نفر دیگر، هر دو شربت شهادت نوشیده اند. نفر سمت چپ، شهید "ابوذر دهقان" جانشین فرماندهی تبلیغات لشگر ۱۹ فجر و نفر سمت راست، شهید "ذبیح الله فهندژ سعدی" یکی دیگر از مسئولان تبلیغات لشگر است. عکس در بهمن ماه ۱۳۶۳ و در منطقه "دشت عباس" گرفته شده است. (عکس از روایت حماسه و مقاومت رزمندگان دهرم)

همسفره با شهیدان +عکس

" ابوذر دهقان " و "ذبیح الله فهندژ سعدی" هر دو با فاصله کمی از یکدیگر، دردی ماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۴ شربت شهادت نوشیدند.

"ذبیح الله فهندژ سعدی" در بخشی از وصیت نامه خود آورده است:

من قبل از هر چيز همه شما را وصيت مي كنم به تقوا و نظم در كارهاى خود همه را وصيت مي كنم كه راهى را بروند كه عاقبت آن خير باشد راهى كه آخر آن فلاح باشد پيروزى پيروزى كه رسيدن به اوج ملكوت رسيدن به جائى كه مومنان رفتند صادقين رفتند كسى به اين موفقيت مى رسد كه دل به اين دنياى فانى و زودگذر نبندند. دل به خدا بسته و به فكر آخرت باشيد هر لحظه كه مى گذرد ياد خدا كنيد به ياد خدا باشيد و هر كارى و هر حرفى كه مى زنيد رضاى خدا باشد امام موسى كاظم (ع) مى فرمايد كه خود را به فكر كردن قبل از هر كارى عادت بدهيد تا تمام كارهايتان عاقبت به خيرى باشد اگر ما همين جمله امام را در مدنظر قرار دهيم سبب مى شود كه به خدا نزديك شويم از دنياى فانى دور شويم و به آخرت فكر كنيم خدا همه ماها را به راه راست هدايت كند ان شاء الله

شهید "ابوذر دهقان" نیز در وصیتنامه خود نوشته است:

خدا را حمد و سپاس کرده، شهادت می دهم که او خدای یکتا و پاک و منزه از هر عیبی است و شهادت می دهم که دین اسلام، دین محمدی(ص) بهترین و سالمترین و اکمل ترین دین است و شهادت می دهم که خاتم الانبیاء محمد(ص) بنده و رسول او است و هرکس غیر از این را انتخاب کرده است رو به شقاوت رفت و مشمول (خسرالدنیا والاخره) شد. و هر کس از این در وارد شد، سالم و به کمال دنیوی و اخروی رسید.

خدایا! بارالها! این دروازه اسلامی و نورانی و پاک را به روی ما ایرانیان در این برهه از زمان باز کردی و مسئول این دروازه را عزیزترین بنده هایت، فرزند رسول خدا(ص)، حضرت امام خمینی نایب به حق مهدی موعود(عج) قرار دادی.