۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲

رئیسی: آیت‌الله مهدوی‌کنی تکلیف‌مدار بود

وی ادامه داد: آیت‌الله مهدوی‌کنی خدا را باور داشت و به همین دلیل نیز مردم‌باور بود.
کد خبر : ۲۰۴۲۹۱
صراط: دادستان کل کشور با اشاره به شخصیت آیت‌الله مهدوی‌کنی، گفت: رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری در اوج مسائل سیاسی تکلیف‌مدار بود.

حجت‌الاسلام علی رئیسی دادستان کل کشور در حاشیه مراسم تشییع پیکر آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری  استقبال مردم از تشییع پیکر آن عالم مجاهد را نشانه صداقت و تکلیف‌مداری وی خواند و افزود: من دلیل دیگر این حضور مردم را با مردم، از مردم و در میان مردم بودن آیت‌الله مهدوی‌کنی می‌دانم.

وی ادامه داد: آیت‌الله مهدوی‌کنی خدا را باور داشت و به همین دلیل نیز مردم‌باور بود.

دادستان کل کشور اظهار داشت: آقای مهدوی‌کنی در جلسات مختلفی که در جامعه روحانیت مبارز و مجلس خبرگان رهبری در خدمتش بودیم همواره نماد یک انسان تکلیف‌مدار بود و سعی می‌کرد در اوج مسائل سیاسی تکلیف‌مدار باشد.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به بی‌نظیر بودن حضور مردم در مراسم تشییع آیت‌الله مهدوی‌کنی گفت:‌ این حضور نشان می‌دهد که آقای کنی یک عالم بزرگ و یار امام و رهبری بودند.

دادستان کل کشور اخلاق آیت‌الله مهدوی‌کنی را الگویی برای سیاست‌مداران دانست و خاطرنشان کرد: سیاست‌مداران با تأسی به شخصیت آیت‌الله مهدوی‌کنی باید بدانند که سیاست را باید با دیانت پیوند زد و این کار می‌تواند نجات‌بخش باشد.
منبع: فارس