۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷

پیش‌بینی وضع هوای کشور در هفته آینده

کارشناس سازمان هواشناسی از نفوذ جریانات سرد شمالی در ابتدای هفته آینده به کشور خبر داد و گفت: بر همین اساس بارندگی‌ها همراه با کاهش محسوس دمای هوا را در نوار شمالی کشور شاهد خواهیم بود.
کد خبر : ۲۰۴۳۰۳
صراط: کارشناس سازمان هواشناسی از نفوذ جریانات سرد شمالی در ابتدای هفته آینده به کشور خبر داد و گفت: بر همین اساس بارندگی‌ها همراه با کاهش محسوس دمای هوا را در نوار شمالی کشور شاهد خواهیم بود.

امین‌حسین نقشینه درباره شرایط جوی کشور اظهار داشت: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی پیش‌بینی می‌شود امروز در اکثر مناطق کشور جوی پایدار را شاهد باشیم.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی روز جاری در سیستان و بلوچستان به سبب افزایش سرعت وزش باشد شاهد بروز پدیده گرد و خاک خواهیم بود، افزود: بر همین اساس پدیده گرد و غبار در نصرت‌آباد سیستان و بلوچستان و زاهدان رخ می‌دهد.

وی از نفوذ جریانات سرد شمالی به کشور خبر داد و گفت: از بعدازظهر فردا شاهد نفوذ پرفشار جریانات سرد شمالی در نوار شمالی کشور خواهیم بود که بر همین اساس در این مناطق افزایش ابر و بارندگی رخ می‌دهد.

نقشینه با بیان اینکه شنبه بارش‌ها در گیلان آغاز می‌شود ادامه داد: این در حالی است که طی روز یکشنبه هفته پیش رو میزان بارندگی‌ها در نوار شمالی کشور افزایش می‌یابد.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی، براساس نفوذ جریانات سرد شمالی، طی روز یکشنبه نوار شمالی و شمال شرق کشور، کاهش دمای محسوسی را تجربه می‌کنند.

وی به بارش برف در مناطق شمالی کشور ارمنستان اشاره کرد و گفت: بر این اساس، سرما از مناطق شمالی و مرزی کشور به داخل کشیده می‌شود.

نقشینه با اشاره به مواج بودن خلیج فارس یادآور شد: آسمان تهران نیز طی سه روز آینده، کمی ابری خواهد بود که وزش باد در این کلان‌شهر دور از انتظار نخواهد بود.

وی با بیان اینکه بیشینه دمای هوای تهران طی امروز و فردا به ترتیب 22 و 24 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: کمینه دمای هوای فردا صبح پایتخت 11 درجه سانتیگراد خواهد بود.

نقشینه با بیان اینکه اسدآباد همدان با دمای یک درجه زیر صفر سردترین نقطه کشور بوده است خاطرنشان کرد: بیشترین بارش‌ها طی 24 ساعت گذشته در نیشابور، قوچان و سبزوار بود، ضمن آنکه در طبس نیز که منطقه‌ای کویری است شاهد بارندگی یک میلیمتری بودیم.
منبع: فارس