۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰

نظر برادرزاده آیت‌الله مهدوی‌ درباره علت بازگشتش به مدیریت

عضو سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی برای صیانت از اصل ولایت فقیه به عرصه مدیریت اجرایی کشور بازگشتند.
کد خبر : ۲۰۴۳۱۸
صراط: عضو سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی برای صیانت از اصل ولایت فقیه به عرصه مدیریت اجرایی کشور بازگشتند.

علی باقری در حاشیه مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر آیت‌الله مهدوی‌کنی در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در ارتباط با شاخصه‌های اخلاقی و شخصیتی آیت‌الله مهدوی‌کنی اظهار داشت: شخصیت آیت‌الله مهدوی‌کنی شخصیت متضلّع بود. یعنی شخصیت ایشان دارای ابعاد مختلفی است.

وی ولایت‌پذیری را یکی از جنبه‌های برجسته شخصیتی آیت‌الله مهدوی‌کنی عنوان کرد و گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی ولایت‌پذیری عملی و اعتقاد فراوان نظری در مبانی ولایت فقیه داشتند.

برادرزاده آیت‌الله مهدوی‌کنی به تشریح علت بازگشت آیت‌الله مهدوی‌کنی به عرصه مدیریت اجرایی کشور پرداخت و تصریح کرد: ایشان در سال‌هایی که به هر حال بعد از دوران مسئولیت اجراییشان بعد از وزارت کشور از عرصه اجرایی کشور کنار رفتند و مشغول مدیریت دانشگاه امام صادق (ع) شدند و دیگر به عرصه مدیریت اجرایی کشور باز نگشتند تا زمانی که برای اصل ولایت فقیه احساس خطر کردند و برای صیانت از این اصل اساسی و رکن رکین نظام پا به میدان گذاشتند و با وجود مشکلات جسمانی که داشتند، به عرصه مدیریت اجرایی کشور بازگشتند.

وی افزود: آیت‌الله مهدوی کنی به دلیل اینکه احساس خطر کردند عده‌ای در جریان فتنه 88 طرح‌های خودشان را ناکام می‌دیدند و می‌خواستند این ناکامی و شکست را به‌ نوعی در عرصه‌ای دیگر جبران کنند، برای نخستین بار در طول تاریخ انقلاب در انتخابات میان‌ دوره‌ای مجلس خبرگان نامزد شدند.

باقری عنوان کرد: ایشان بعد از ورود به مجلس خبرگان رهبری در عرصه ریاست خبرگان مطرح شدند و در این حوزه نقش‌آفرینی کردند.

عضو سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بیان داشت: بنده در واقع نقش‌آفرینی آیت‌الله مهدوی‌کنی در این عرصه را به ‌عنوان یکی از جلوه‌های اعتقادی ایشان به ولایت فقیه و در واقع الزام دینی که برای صیانت از این اصل مهم دینی و رکن رکین نظام اسلامی برای خودشان می‌دانستند، می‌دانم.

به گزارش فارس، پیکر مطهر آیت‌الله مهدوی‌کنی ظهر پنجشنبه پس از تشییع باشکوه بر روی دوش ملت مومن و ولایتمدار ایران اسلامی، با حضور خیل کثیری از مردم عزادار و مسئولان کشوری و لشکری در میان اشک و ماتم مردم در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در منزل ابدی‌ا‌ش آرام گرفت.
منبع: فارس