۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰

آخرین وضعیت ثبت ندا در وزارت کشور

امیری یادآور شد: اگر 20 روز از تاریخ استعلام بگذرد ونهادهای ذیربط پاسخ کامل ندهند، پرونده حزب ندای ایرانیان در دستور کار کمیسیون ماده 10 احزاب قرار خواهد گرفت.
کد خبر : ۲۰۴۳۲۸
صراط: سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه پرونده حزب ندای ایرانیان، هنوز تکمیل نشده، گفت: به محض دریافت پاسخ استعلام‌ها از ناجا، وزارت اطلاعات و دادستانی کل کشور، این پرونده در کمیسیون ماده 10احزاب بررسی می‌شود.

حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در گفتگو با پایگاه خبری ندای ایرانیان، در خصوص آخرین وضعیت پرونده این حزب و اینکه این پرونده برای بررسی درخواست مجوز، چه زمانی در دستور کار کمیسیون ماده 10 احزاب قرار می‌گیرد، گفت: پرونده حزب در شرف تاسیس ندای ایرانیان، هنوز تکمیل نشده است و وزرات کشور به محض دریافت پاسخ استعلام‌ها از نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و دادستانی کل کشور پرونده حزب ندای ایرانیان را در کمیسیون ماده ده احزاب بررسی می‌کند.

وی با بیان اینکه پرونده این حزب در اولویت بررسی، کمیسیون ماده احزاب است، تصریح کرد: به محض دریافت استعلام‌ها، نسبت به بررسی پرونده در اولین فرصت اقدام می‌کنیم.

امیری یادآور شد: اگر 20 روز از تاریخ استعلام بگذرد ونهادهای ذیربط پاسخ کامل ندهند، پرونده حزب ندای  ایرانیان در دستور کار کمیسیون ماده 10 احزاب قرار خواهد گرفت.

سرپرست معاونت سیاسی وزارت کشور افزود: بنده روز چهارشنبه وضعیت این پرونده را از اداره سیاسی وزارت کشور استعلام کردم. پس از بررسی، اداره سیاسی به ما اعلام کرد که روند استعلام‌های این حزب به 20 روز نرسیده و به یک معنا مهلت 20 روزه ارسال استعلام‌ها به وزارت کشور هنوز پایان نیافته است.

امیری با بیان اینکه وزارت کشور تلاش می‌کند تا همکاری لازم را با احزاب در شرف تاسیس انجام دهد، ادامه داد: روند برخورد وزارت کشور با احزاب اصلاح طلب و یا اصول گرا یکی است. آنچه شعار دولت یازدهم است، اعتدال و کمک به احزاب و تشکل‌ها برای فعالیت است بنابراین وزارت کشور تمام تلاش خود را می‌کند تا احزاب در حال تشکیل و دیگر تشکل‌ها روند قانونی اعطای مجوز را طی کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای شخص وزیر و مجموعه همکار ایشان هیچ تفاوتی نمی‌کند که چه گروهی و با چه اندیشه‌ای درخواست مجوز دارند. باید همه گروه‌ها، چه اصلاح طلب و چه اصول گرا روند قانونی اعطای مجوز را طی کنند.
منبع: فارس