۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
هوای تهران در مرز هشدار قرار گرفت

توصیه تعطیلی زنگ ورزش مدارس

بسطامی با اشاره به توقف فروش هفتگی آرم طرح ترافیک برای جلوگیری از شرایط هشدار، گفت: به مدیران مدارس پیشنهاد می‌شود که فردا زنگ ورزش مدارس به خصوص در دبستان‌ها را تعطیل کنند.
کد خبر : ۲۰۴۳۳۴
صراط: سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوا با بیان اینکه شاخص کیفیت هوای تهران از روز چهارشنبه تا امروز 70 پله صعود یافته است، گفت: بر همین اساس هوای تهران در مرز هشدار قرار گرفت.

حشمت‌الله بسطامی درباره شرایط کیفی هوای تهران، اظهار داشت: با توجه به اطلاعات به دست آمده از دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا مشخص شد که امروز غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در مقایسه با روزهای گذشته افزایش چشمگیری یافته است و بر همین اساس امرو نیز هوای تهران برای گروه‌های حساس در شرایط ناسالم قرار دارد.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوا با بیان اینکه شاخص کیفیت هوا طی روز چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری به ترتیب برابر با 60 و 100 بود، افزود: این در حالی است که امروز شاخص کیفیت هوا بر روی عدد 130 قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین آلاینده هوای تهران ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون است، ادامه داد: این ذرات اثر مستقیم از منشأ داخلی انسان‌ساز (سوخت دیزل) و همچنین ریزگردهای محلی دارند که به غبار محلی معروف هستند.

وی با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر پایداری هوا طی 2 روز آینده، ابراز داشت: بر همین اساس انتظار می‌رود با آغاز هفته پیش رو و افزایش ترددها و پایداری هوا شاهد تشدید آلودگی هوا باشیم.

به گفته بسطامی بر همین اساس به شرایط هشدار رسیدن هوای تهران طی 2 روز آینده دور از انتظار نخواهد بود.

 

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوا گفت: طی 48 ساعت گذشته شاهد افزایش 70 واحد شاخص کیفیت هوا بودیم که پیش‌بینی می‌شود این شرایط در روزهای آینده ادامه یابد.

وی متذکر شد: به منظور جلوگیری از رسیدن به شرایط هشدار لازم است تمهیدات لازم اندیشیده شود و از ترددهای غیرضروری در سطح شهر جداً خودداری شود.

بسطامی با اشاره به توقف فروش هفتگی آرم طرح ترافیک برای جلوگیری از شرایط هشدار، گفت: به مدیران مدارس پیشنهاد می‌شود که فردا زنگ ورزش مدارس به خصوص در دبستان‌ها را تعطیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی لازم است کودکان، سالمندان، خانم‌های باردار و همچنین بیماران قلبی، تنفسی و ریوی از فعالیت بدنی و تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط هوا تهران