۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱
امام جمعه بیجار:

راه عفو فتنه‌گران برائت از اسراییل است

امام جمعه بیجار در ادامه سخنان خود در واکنش سخنان اخیر رییس جمهور در حضور مردم زنجان در رابطه با عفو عاملان فتنه 88، عنوان کرد: آنان از ولایت جدا شدند و اگر این جنایتکاران فتنه 88 مثل حر وارد عرصه توبه شوند با تمام وجود ولایت را پذیرفته و اعلام برائت از اسرائیل و آمریکا کنند، بخشوده خواهند شد.
کد خبر : ۲۰۴۳۴۵
صراط: امام جعه بیجار در واکنش به سخنان رییس جمهور در زنجان مبنی بر اینکه توبه فتنه‌گران همچون حر در صحرای کربلا پذیرفته شود، گفت: آنان به دنبال شکست حصر افراد فتنه هستند و این در صورتی میسر است که ضمن اعلام قبول نظام، از اسرائیل برائت کنند بلکه از جانب ولایت فقیه بخشوده شوند.

حجت‌الاسلام علی مرادی پیش از ظهر امروز در رزمایش الی بیت‌المقدس با حضور بسیجیان سلحشور شهرستان بیجار ضمن تسلیت ایام سوگواری ماه محرم، اظهار کرد: در ماه محرم که ماه حماسه و جهاد و شهادت است باید پیوسته به این مهم توجه داشته باشیم که انقلاب اسلامی ما نشأت گرفته از نهضت عاشورایی و حماسه حسینی است.

وی ادامه داد: دوران دفاع مقدس نیز با تأسی از یاران و رزمندگان جان بر کف عاشورایی ابی عبدالله الحسین جنگ را  مدیریت کردند و به پیروزی رسیدند.

مرادی موفقیت‌های کسب شده برای کشور اسلامیمان ایران بعد از پایان جنگ تا امروز را داشتن روحیه حماسی و تأسی از عاشوراییان امام حسین(ع) عنوان کرد.

امام جمعه بیجار با بیان اینکه در ماه محرم ذهن‌ها به سوی فرهنگ عاشورا می‌رود، گفت: زندگی ائمه معصومین و اهل بیت عصمت و طهارت و فرهنگ عاشورایی باید سرلوحه زندگانی ما قرار گیرد.

وی در ادامه تأسی از زندگی اهل بیت و ائمه معصومیت را مایه سعادت انسانها عنوان و بیان کرد: انسان‌های سعادت‌طلب زندگی و مرگ ائمه معصومین را سرلوحه خویش قرار داده و از این طریق در را به روی وسوسه‌های شیطان لعین خواهند بست و سعادت اخروی و دنیوی شامل حال آنان خواهد شد.

مرادی با بیان ویژگی‌های حیات اهل بیت، اولین ویژگی حیات اهل بیت را خدامحوری عنوان کرد و گفت: اینکه ما به داشتن فرهنگ اهل بیت افتخار می‌کنیم نشأت گرفته از تمامی این ویژگی‌های برجسته ائمه اطهار از جمله خدامحوری است.

وی با اشاره به سخنی از امام خمینی‌(ره) گفت: تمام افتخار ما به پیروی از قرآن کریم و به وجود با برکت امام علی(ع)، داشتن نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه است.

مرادی زندگی اهل بیت را تشکیل‌دهنده فرهنگ اسلامی ما عنوان کرد و گفت: اهل بیت و ائمه معصومین هرجا مصلحت دین و دنیا با هم مطرح است آخرت را انتخاب و در دنیا نیز آباد کردن دنیا و آسایش در گیتی برای پیروانشان، از بین بردن فقر، آسایش برای پیروانشان در زندگی آنان موج می‌زند.

برترین ویژگی بسیجیان ولایت‌مداری است

به گفته خطیب جمعه بیجار، بسیجیان با تأسی از اهل بیت می‌خواهند به عنوان بسیجی در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشند که برترین ویژگی آنها ولایت‌مداری است.

وی اولین اولویت در ولایت‌مداری را فهم اولیه ولایت عنوان کرد و گفت: هر کس متوجه این نکته شد و یاد گرفت در زندگی سعادتمند خواهد شد.

امام جمعه بیجار در ادامه با بیان اینکه ولی امر ولایتش در دوران غیبت کبری امام زمان(عج) همان ولایت امیرالمومنین است، گفت: تأسی به ولایت فقیه مایه سعادت و دوری از آن شقاوت را در پی خواهد داشت.

مرادی با بیان اینکه در ولایت‌مداری اولین وظیفه ما بسیجیان فهم اولویت ولایت در زندگی است، عنوان کرد: در تصمیم‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی شاید نظر افراد متعدد و با نظر ولایت همسو نباشد، اما وقتی خط و نشان از سوی رهبر انقلاب اعلام شد این جا ولایت‌مدار کسی است که نظر و بینش و اندیشه و رهنمود ولایت را بر فکر و اندیشه خود برتری دانسته و آن را بی‌هیچ چون و چرایی بپذیرند.

وی عنوان کرد: بعد از فهم اولویت ولایت، تسلیم شدن در برابر ولی فقیه به عنوان جانشین امام زمان وظیفه دینی ما است.

امام جمعه بیجار در ادامه با اشاره به شخصیت برجسته عالم ربانی آیت‌الله مهدوی کنی ولایت مداری، جدا نشدن از خط رهبری و ولایت، عوض نکردن مسیر پیروی از ولایت، پیشی نگرفتن و عقب نماندن از خط ولایت از برترین ویژگی‌های شخصیت این عالم ربانی بیان کرد.

مرادی عنوان کرد: در دوران فتنه 88 این عالم مجتهد افق فکری خود را با افق فکری رهبری منطبق و یکسو کرد و حضور خیل عظیم مردم نیز در مراسم تشییع پیکر این فقیه وارسته نشان از ورود افکار و محبوبیت این عالم ربانی در قلوب مردم که تمام ناشی از ولایت‌مداری این عالم مجاهد است.

عاملان فتنه 88 به دنبال شکست حصرشان هستند

امام جمعه بیجار در ادامه سخنان خود در واکنش سخنان اخیر رییس جمهور در حضور مردم زنجان در رابطه با عفو عاملان فتنه 88، عنوان کرد: آنان از ولایت جدا شدند و اگر این جنایتکاران فتنه 88 مثل حر وارد عرصه توبه شوند با تمام وجود ولایت را پذیرفته و اعلام برائت از اسرائیل و آمریکا کنند، بخشوده خواهند شد.

مرادی با بیان اینکه این فتنه‌گران می‌خواهند حصرشان شکسته شود تنها راه عفو آنان را اقرار به تمام اشتباهات از جمله اقرار به اینکه نظام را زیر سوال برده و به خون شهدا خیانت کرده‌اند پذیرفته می‌شود.

امام جمعه بیجار در پایان سخنان خود عنوان کرد: آنها می‌خواستند اعتبار نظام را زیر سوال ببرند و فساد فی‌الارض کردند و این بخشودنی نیست مگر اینکه نظام را پذیرفته و حرّ‌وار توبه کنند یعنی همه تخلفات را یک به یک اعلام و از آنان ابراز پشیمانی کنند و در این صورت است که شاید ولایت فقیه آنان را مورد عفو قرار دهد.
منبع: فارس