۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷

احتمال استفاده داعش از سلاح شیمیایی صدام

گاردین به نقل از پزشکان کوبانی از علایم حملات شیمیایی داعش علیه مردم این شهر کُردنشین خبر داد.
کد خبر : ۲۰۴۴۱۴
صراط: گاردین به نقل از پزشکان کوبانی از علایم حملات شیمیایی داعش علیه مردم این شهر کُردنشین خبر داد.
 
پزشکان شهر کُردنشین عین‌العرب (کوبانی) در مرز عراق و سوریه دیروز (جمعه) گفته‌اند بعد از انفجاری در روز سه‌شنبه، بیماران مراجع به کلینیک‌های درمانی این شهر از تاول‌های پوستی، سوزش چشم و مشکل در تنفس رنج می‌برند که می‌تواند نشانه سلاح‌ شیمیایی در حملات داعش باشد.
 
روزنامه انگلیسی «گاردین» نوشته است که پزشکان معالج منطقه کوبانی گفته‌اند هنوز دلیل محکمی برای دلایل این علایم مشخص نشده اما ترس استفاده تروریست‌های داعش از سلاح‌های شیمیایی وجود دارد.
 
دکتر «ولات عمر» یکی از پزشکان حاضر در این منطقه در مصاحبه‌ای تلفنی با روزنامه گاردین گفته است: «(سه‌شنبه شب) بعد از یک انفجار قدرتمند، بیمارانی با علایم غیرعادی به ما مراجعه کردند. آن‌ها می‌گفتند که بوی بدی استشمام کرده‌اند که واکنشی آلرژیک را در آن‌ها به وجود آورده است».
 
روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» هفته گذشته طی گزارشی از کشف انبارهای مهمات شیمیایی باقی‌مانده از دوران صدام، دیکتاتور بعثی عراق، خبر داد. طی این گزارش، نیویورک تایمز نوشت سلاح‌های شیمیایی باقی مانده از دوران صدام می‌تواند به دست افراطیون تکفیری داعش بیافتند.
 
این سلاح‌های شیمیایی در دوران دفاع مقدس، توسط متحدان غربی صدام به عراق داده‌ شده‌ بود تا در جنگ علیه مردم بی‌گناه ایران به کار گرفته شود.
 
گروه تروریستی داعش که از دو سال پیش در سوریه علیه مردم و دولت این کشور به قتل و غارت مشغول بودند از اواخر خرداد سال جاری با تسلط به بخش‌هایی از عراق به کشتار مردم بی‌گناه این کشور از هرقوم و مذهبی دست‌زده‌اند.
منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز