۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲

فاضلابی که به خانه‌ها سرریز شد

سه شنبه هفته گذشته با شدت گرفتن بارش باران پاییزی در پایتخت آب فاضلاب تا ارتفاغ ۳۰ سانتی متر زیرزمین منازل مسکونی منطقه میدان خراسان و جنوب شرق تهران را برداشت.
کد خبر : ۲۰۴۴۳۹
صراط: سه‌شنبه هفته گذشته با شدت گرفتن بارش باران در سطح شهر تهران، بخش‌های جنوب و جنوب شرقی پایتخت از جمله خیابان 17 شهریور ،‌میدان خراسان و منطقه مولوی که لوله‌گذاری فاضلاب شهری به صورت پایلوت از 2 سال اخیر در این منطقه به اجرا درآمده، با مشکل مواجه شد.
 
منازل مسکونی این منطفه اغلب قدیمی بوده و دارای زیر زمین هم هستند که بعدا به فاضلاب شهری متصل شده‌اند، اما اکنون فاضلاب، زیر زمین برخی خانه‌ها را فرا گرفته و ساکنان را با مشکل مواجه کرد.
 
علی اکبر - ب یکی از ساکنان منطقه در این زمینه می‌گوید: ساعت 6 بعد از ظهر متوجه بوی متعفنی از زیر زمین منزل شدیم، وقتی در را باز کردیم یک مرتبه با حجم زیادی آب سیاه مواجه شدیم که بوی تعفن می‌داد و تمام وسایل موجود از جمله فرش و موکت روی آب شناور بود.
 
وی می‌افزاید: با آب و فاضلاب تماس گرفتیم و عنوان کردند لوله مرکزی به دلیل بالارفتن سطح آب دچار گرفتگی شده و در نتیجه فاضلاب در منازل مسکونی بالا زده است.
 
دیگرچاره ای نداشتیم جز اینکه درب چاه قدیمی را شکافتیم تا آب را تخلیه کنیم و تمام وسایل که فاضلاب به آن رسوخ کرده بود را دور ریختیم.
 
اما این تمام ماجرا نیست! جالب اینجاست که علی رغم خسارت زیادی که به اهالی این منطقه وارد شده مهندس ناظر اداره فاضلاب پس از مراجعه و بازدید از منازل گفته است که نباید برای زیر زمین منازل لوله گذاری فاضلاب می شده و این امر غیر قانونی است و فاضلاب خسارتی هم پرداخت نخواهد کرد.
 
ن- م یکی دیگر از اهالی می‌گوید: هنگام لوله گذاری فاضلاب، کار تماماً به دست کارگران افغانی سپرده شده بود و خود اداره آب و فاضلاب لوله‌گذاری را تایید کرد، اما اکنون متاسفانه زیر بار مسئولیت نمی‌رود؟
 
محمد- ع یکی از کسبه منطقه مولوی است که به میزان یک تن برنج را در زیر زمین منزل مسکونی در این منطقه انبار کرده بود و با به وجود آمدن این وضعیت تمامی برنج‌ها با فاضلاب آلوده شده و مجبور شده، تمام برنج‌ها را دور بریزد.
 
او می‌گوید: بارها به اداره فاضلاب مراجعه کرده و اعلام کردم که باید ضرر و زیان مرا پرداخت کنند، اما این اداره زیر بار مسئله نرفته و اعلام می‌کند که امری طبیعی است و نباید برای زیر زمین لوله گذاری فاضلاب انجام می‌شده است.
 
با توجه وضعیت شهر تهران، به نظر می‌رسد اداره آب و فاضلاب باید لوله‌گذاری منازل مسکونی را به شکل اصولی‌تری انجام دهد، تا زندگی مردم با هر بارندگی با مشکلاتی از این دست مواجه نشوند و این اداره هم در مقابل پاسخگو باشد!
منبع: فارس