۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹

واکنش حماس به جنایات اسرائیل در قدس

جنبش حماس با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی تاوان جنایت‌های خود در قدس را خواهد پرداخت، تأکید کرد که نمی‌توان واکنش ملت فلسطین را پیش‌بینی کرد.
کد خبر : ۲۰۴۴۷۷
صراط:  «حسان بدران» سخنگوی حماس گفت: شهر قدس به‌زودی شاهد تشدید درگیری‌ها خواهد بود به‌خصوص اینکه این شهر از چند ماه پیش با انتفاضه حقیقی مواجه است و بازداشت‌ها، یورش‌ها و زخمی شدن هرروزه فلسطینیان را شاهد هستیم.

وی افزود که شهر قدس از هر لحاظ آماده تشدید درگیری‌ها است و به‌دنبال افزایش وحشی‌گری رژیم اشغالگر و سکوت کشورهای عربی و بی‌توجهی جهانی به‌زودی شاهد عملیات‌های ویژه مقاومت خواهد بود.

بدران اظهار داشت که اگر دشمن گمان می‌کند پیامدهای جنایت‌های خود را از قبل دانسته است، در توهم به سر می‌برد زیرا نمی‌توان پیش‌بینی کرد که چه اتفاقی خواهد افتاد.

شهر قدس اخیراً شاهد درگیری‌ها و تنش بین فلسطینیان و نیروهای اشغالگر اسرائیلی است و در همین راستا «عبدالرحمن الشلودی» (20ساله) روز چهارشنبه در یک عملیات شهادت طلبانه چند شهرک نشین را با خودرو زیر گرفت و این عملیات وی نیز پس از آن انجام شد که یک شهرک نشین با خودروی خود یک کودک فلسطینی را در شهر قدس زیر گرفت و به شهادت رساند.

بدران در ادامه بر ضرورت اقدام گروهی و سازماندهی شده تأکید کرد و تهدیدات دشمن برای هدف قرار دادن رهبران حماس را کم‌اهمیت دانست.

وی تصریح کرد: این تهدیدات تازگی ندارد و رهبران حماس نیز ترسی از آن ندارند و ما هرگز مواضع و عزم خود در خصوص مقاومت را تغییر نخواهیم داد و فلسطین شایسته جان‌فشانی‌های زیاد است.

این در حالی است که شب گذشته نیز درگیری بین جوانان فلسطینی و نیروهای اشغالگر اسرائیل در روستای العیسویه واقع در شمال شرقی قدس رخ داد که طی آن بیش از 30 نفر بر اثر اصابت گلوله پلاستیکی زخمی شده و صدها نفر دیگر نیز بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی شدند و همچنین چند واحد آپارتمانی نیز به آتش کشیده شد.

در همین رابطه «احمد حداد» یکی از امدادگران گفت: بیش از 30 جوان بر اثر اصابت گلوله پلاستیکی زخمی شده و به‌صورت سرپایی درمان شدند و همچنین صدها نفر دیگر از جمله 7 نفر از اعضای خانواده‌های حمدان و جمجوم بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی شدند.


منبع: تسنیم
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز