۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳

آخرین وضعیت لایحه خروج از رکود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:‌ لایحه دولت برای خروج غیرتورمی از رکود فردا در کمیسیون مشترک جمع‌بندی می‌شود و در هفته جاری به صحن مجلس خواهد رفت.
کد خبر : ۲۰۴۴۸۵
صراط: ایرج ندیمی در مورد آخرین وضعیت لایحه دولت برای خروج از رکود اظهارداشت: فردا عصر (یکشنبه) آخرین اظهار نظر اعضای کمیسیون در مورد این لایحه انجام خواهد شد و پس از اخذ نظرات تکمیلی در هفته جاری این لایحه به صحن مجلس می‌رود.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تفاهمات کلی در مورد مواد این لایحه صورت گرفته است، اظهارداشت: اختلاف عمده مجلس و دولت راجع به 3-4 موضوع بوده که مربوط به سهم واریزی صندوق توسعه ملی، بدهی‌های دولت و تخفیفات بازار سرمایه و سیاستهای پولی است.
 
وی ادامه داد: بقیه مواد لایحه خروج از رکود با انجام اصلاحاتی به تصویب رسیده است.
 
این نماینده مجلس در مورد نوع نگاه نمایندگان به کاهش سهم واریزی صندوق توسعه ملی در پیشنهاد دولت تصریح کرد: اصل تفاهم درباره صندوق این است که سیاستها را از نظر منع قانونی و نیز فعالیت بخش خصوصی و تعاونی مورد نظر داشته باشیم و در کنار آن برای حل مشکل دولت تدبیری صورت بگیرد که می‌تواند از طریق مقام معظم رهبری و یا منابع صندوق توسعه ملی برای اولویت‌های دولت در نظر گرفته شود.
 
ندیمی در پاسخ به این سوال که استفاده از منابع صندوق توسعه ملی مغایر با اقتصاد مقاومتی و وابستگی دولت به درآمدهای نفتی نیست، گفت: این موضوع مغایرتی با اقتصاد مقاومتی ندارد و در حقیقت فعالیت‌ها و برنامه‌های دولت محور قرار گرفته و اعتبار آن در اختیار بخش غیردولتی برای اجرا قرار می‌گیرد.
منبع: فارس
برچسب ها: لایحه رکود مجلس