۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۵

مدال برنز بر گردن حجی زواره

در پایان رقابت 2 نماینده ایران در مرحله نیمه نهایی وزن 80- کیلوگرم، حجی زواره به مدال برنز رسید و خدابخشی راهی مرحله فینال شد.
کد خبر : ۲۰۴۵۹۹
صراط: مبارزات تکواندوکاران در دومین روز از سومین مرحله مسابقات گرندپریکس (G4)، از صبح امروز (شنبه)، با برگزاری رقابتهای اوزان 58- و 80- کیلوگرم مردان و 49- کیلوگرم زنان، در سالن مرکزی منچستر انگلیس در حال پیگیری است.
 
مسعود حجی زواره و مهدی خدابخشی 2 نماینده ایران در وزن 80- کیلوگرم، پس از 3 پیروزی برابر حریفانشان در مرحله نیمه نهایی به مصاف هم رفتند که در پایان، مهدی خدابخشی با نتیجه 5 بر 3 برنده شد و به مرحله نیمه نهایی رسید تا مسعود حجی زواره نیز مدال برنز را بدست آورد.

مسعود حجی زواره، برای کسب این مدال ارزشمند، "هنریکه مورای" از برزیل، لوتالو محمد" از انگلیس (نفر سوم رنکینگ المپیک، دارنده مدال برنز المپیک لندن، قهرمان اروپا و امید مدال طلای کشور میزبان) و "نیکیتا رافالوویچ" از ازبکستان (دارنده مدال نقره بازیهای آسیایی 2014) را به ترتیب با نتایج 3 بر صفر، 8 بر 7 و 6 بر 2 از پیش رو برداشته بود.

قهرمان بازیهای آسیایی اینچئون با بدست آوردن مدال برنز این رقابتها، 14.4 امتیاز را به سبد اندوخته های خود در رنکینگ المپیک اضافه کرد
 
همچنین مهدی خدابخشی در حالی توانست راهی فینال رقابتهای وزن سوم المپیک شود که پیش از این ابتدا "اوساما" از تونس (قهرمان آفریقا) را با نتیجه 5 بر 4 شکست داد، در دومین دیدار به مصاف "ماکسیم رافالوویچ" از ازبکستان رفت و همانند فینال بازیهای آسیایی اینچئون 2014 بار دیگر این تکواندوکار را با نتیجه 5 بر 3 از پیش رو برداشت و در سومین مبارزه خود در این رقابتها رو در روی "ارمن یرمنیان" از ارمنستان (قهرمان اروپا) قرار گرفت و با نتیجه 3 بر صفر به برتری رسید.

خدابخشی در مرحله فینال و برای رسیدن به مدال زرین طلا باید با "ارون کوک" از جزایر مان (قهرمان 3 دوره اروپا و دارنده مدال طلای مسابقات گرندپریکس چین) مبارزه کند.
منبع: فارس