۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷

نقاب‌پوشان سه سرباز ترکیه را کشتند

ارتش ترکیه با اعلام اینکه افراد مسلح نقاب‌پوش سه سرباز این کشور را در استان حکاری به ضرب گلوله از پای درآوردند گفت: "جدایی طلبان تروریست" عامل این حمله هستند و تلاش دارند تا روند شکننده صلح را تضعیف کنند.
کد خبر : ۲۰۴۶۱۵
صراط:  به نقل از خبرگزاری فرانسه، این سه سرباز در زمانی که هدف شلیک گلوله افراد مسلح ناشناس قرار گرفتند، در حال انجام وظیفه نبودند و در استان حکاری ترکیه که در نزدیکی مرز عراق است در حال تردد بودند.

مهاجمان پس از کشتن این افراد از صحنه متواری شدند اما عملیات امنیتی برای دستگیری آن‌ها ادامه دارد.

طبق گزارش رسانه‌ها، این سربازان از ناحیه سر و از پشت هدف گرفته شدند و به این منطقه رفته بودند تا تجهیزات الکترونیکی را از ایستگاه پلیس جمع‌آوری کنند.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است اما ارتش ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: سه تروریست از یک سازمان تروریستی جدایی‌طلب عامل این حمله هستند. اگرچه نام گروه خاصی در این بیانیه اعلام نشده اما اشاره ارتش ترکیه به حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) است و ارتش ترکیه هیچ گاه مستقیما به نام آن اشاره نمی‌کند.

گمان می‌رود حدود 40 هزار تن در جریان سه دهه فعالیت‌های شبه نظامی پ.ک.ک علیه ارتش ترکیه کشته شده‌اند.

با این حال این گروه تروریستی از مارس 2013 آتش بس را رعایت کرده و حزب حاکم عدالت و توسعه به دنبال آن است تا توافق صلح تاریخی با این گروه به امضا برساند.

در همین حال احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه در سخنانی گفت: عاملان این حمله می‌خواهند از وضعیت کوبانی برای کشاندن ترکیه به هرج‌ومرج و آشوب استفاده کنند. این روزها آزمونی برای همه است ما هراقدامی لازم باشد برای حفظ امنیت ملی و صلح در کشورمان انجام می‌دهیم. روند صلح نیز با وجود تمام چالش ها ادامه خواهد یافت و این روندی نیست که با تروریست‌ها سازش کند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: ترکیه ارتش کوبانی