۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴

بازسازی ورود کاروان امام(ع) به کربلا در سمنان

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از ورود و استقبال نمادین از کاروان حسینی به سرزمین کربلا در شهرستان سمنان خبر داد.
کد خبر : ۲۰۴۶۲۷
صراط: محمدحسین بحرالعلومی صبح امروز در نشست هماهنگی این برنامه نمادین در میراث فرهنگی سمنان اظهار کرد: علاقمندان به استقبال از کاروان نمادین حسینی با عنوان «کاروان عشق» می‌توانند دوشنبه پنجم آبان ماه از ساعت 15 در محل آستان امامزاده یحیی (ع) سمنان حضورداشته باشند.

وی افزود: مسیر کاروان از آستان مقدس امامزاده یحیی ابن موسی الکاظم (ع) تا پاستان مقدس و متبرک امامزاده علی ابن جعفر الصادق (ع) سمنان است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به دیگر برنامه‌های دهه محرم در سمنان گفت: اجرای تعزیه از روز سوم محرم تا روز عاشورا در محل تکیه ناسار سمنان از دیگر برنامه‌های گرامیداشت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) در سمنان است.

مدیر فرهنگی ورزشی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان نیز در این نشست عنوان کرد: ورود کاروان امام حسین (ع) به کربلای معلی به صورت نمادین با عنوان «کاروان عشق»، همزمان با دومین روز محرم‌الحرام امسال در سمنان اجرا می‌شود.

مهدی غلامی سرخه با اشاره به اهداف بازسازی حرکت نمادین ورود کاروان امام حسین (ع) به کربلای معلی عنوان کرد: هدف از اجرای این ویژه برنامه ایجاد معرفت و شناخت بیشتر در بین عزاداران حسینی و مشارکت شهروندان شهر اخلاق در برنامه‌های مذهبی است.

وی افزود: این برنامه با هنرمندی بیش از یک‌صد نفر از هنرمندان شهر سمنان برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم؛ «کاروان عشق» در ساعت 15 روز پنجم آبان از خیابان آستانه شهر سمنان حرکت خود را آغاز و پس از عبور از مسیر میدان امام خمینی (ره)، بلوار سعدی، چهارراه صاحب‌الامر (عج)، وارد امام‌زاده علی ابن جعفر (ع) خواهد شد.

مراسم عزاداری عزاداران حسینی در این روز با اقامه نماز مغرب و عشا در امامزاده علی ابن جعفر الصادق (ع) به پایان خواهد رسید.

این برنامه‌ها با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه، حوزه هنری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان و نیز سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری سمنان و خانه تعزیه این شهر برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم