۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲

اعمال نظارت بر تخلفات پزشکی از 15 آبان

معاون درمان وزارت بهداشت، از تشدید نظارت بر تخلفات پزشکی با حضور شبانه روزی تیمهای نظارتی دانشگاههای علوم پزشکی در سراسر کشور خبر داد.
کد خبر : ۲۰۴۶۲۹
صراط: دکتر محمد حاجی آقاجانی در همایش سراسری نظارت بر امور درمان که با حضور ناظران امور درمان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد، به جایگاه و نقش حساس نظارت بر استقرار و تداوم و صیانت از برنامه ها و اهداف طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: حاکمیت اعتماد بی نظیری به حوزه درمان کرده و منابع قابل توجهی را در اختیار ما قرار داده و این وظیفه ما و تیم های نظارتی دانشگاهیست که از برنامه تحول نظام سلامت، منابع و اعتماد و حقوق هموطنان عزیز صیانت کرده و مراقب باشیم تخطی رخ ندهد.

وی افزود: وزارت بهداشت به عنوان متولی نظام سلامت به مرور از تصدی گری خود می کاهد، اما هر قدر این تصدی گری کاهش یابد 3 امر سیاستگذاری، تامین منابع، نظارت و ارزشیابی به عنوان سه تکلیف اصلی وزارت بهداشت به قوت خود باقی خواهد ماند.

حاجی آقاجانی، سخت‌ترین ماموریت در حوزه درمان را مربوط به اجرای کتاب تعرفه‌ها و برخورد با متخلفان دانست و گفت: از 15 آبان ماه جاری بیش از پیش و با تمام قدرت و سرعت باید به وظایف خود در حوزه نظارت عمل نماییم. لذا تحول در بسته نظارت بسیار ضروری به نظر می رسد و باید ساز و کارها و روشهای نظارتی به صورت کیفی و کفی تغییر یابد.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: در این راستا به روز کردن اطلاعات، دانش ناظران و شیوه های نظارتی امری بدیهی است. برای نظارت هر چه بهتر، در استانها ستادهای نظارت بر اجرای کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت جهت حذف دریافت هر گونه اخذ خارج از پرونده مالی بیمار در بیمارستان و موسسات درمانی با همکاری دانشگاههای علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی تشکیل خواهد شد.

حاجی آقاجانی گفت: 3 مولفه هوشیاری، دقت و سرعت تیم نظارتی، ضامن اجرای هر چه بهتر و پیشرفت برنامه های وزارت بهداشت خواهد بود.

وی ماموریت تیمهای نظارتی را شبانه روزی خواند و از آنها خواست تا اصلاح کامل معایب تلاشهای خود را متوقف ننمایند.

بر اساس این گزارش ، پایش وضعیت برنامه های تحول نظام سلامت و آموزش در خصوص کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت جمهوری اسلامی ایران از محورهای این همایش بود.
منبع: مهر