۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱

موضع وزارت علوم درباره اعزام دانشجویان به خارج

معاون فرهنگی و امور نخبگان خبرداد: در حال تدوین آیین نامه جدید فرصت مطالعاتی میان مدت، هستیم و در آن هیچ محدودیتی در اعزام دانشجویان به کشورها نداریم.
کد خبر : ۲۰۴۶۵۹
 صراط:  سید حسن حسینی درخصوص فرصت های مطالعاتی جدید گفت: علاوه بر فرصت مطالعاتی که تاکنون اجرا شده، در حال تدوین آیین نامه جدید فرصت مطالعاتی برای استعداد های برتر هستیم.

وی در خصوص آیین نامه جدید با اشاره به اینکه این فرصت مطالعاتی نه خیلی طولانی مدت و نه خیلی کوتاه مدت است، عنوان کرد: این فرصت مطالعاتی یک دوره میان مدت است که استعدادهای برتر می توانند در دوره های مشترکی در خارج از کشور حضور داشته باشند.

وی اذعان داشت: استعداد های برتر در دوره میان مدت به بهترین دانشگاههای امریکا، اروپا، آلمان و بعضا چند دانشگاه آسیایی مانند سنگاپور اعزام  اعزاشوند.

معاون فرهنگی امور نخبگان با بیان اینکه محدودیتی برای حضور در هیچ یک از کشور ها نیست، اظهار داشت: استعداد های برتر در مقطع دکترا و در رشته های فنی مهندسی هستند.

وی خاطر نشان کرد: البته به تازگی تفاهم نامه ای میان وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری امضا شده، تا استعداد های برتر در رشته های پزشکی نیز از این فرصت مطالعاتی استفاده کنند.
منبع: مهر