۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴

زور وزارت ورزش به بعضی‌ها نمی‌رسد!

تغییرات روسای فدراسیون‌های ورزشی در شرایطی آغاز شده که به نظر می‌رسد وزارت ورزش ابتدا روسایی که پشتوانه قوی ندارند را برکنار می‌کند اما نمی‌تواند کسانی که از این پشتوانه برخوردارند و مدت ریاست‌شان به پایان رسیده را برکنار کند.
کد خبر : ۲۰۴۶۸۲
صراط:  پس از پایان بازیهای آسیایی و همانطور که انتظار می رفت تغییرات برخی روسای فدراسیون های ورزشی آغاز شده است اما جالب اینجاست که این تغییرات از فدراسیونی آغاز شده است که حضوری در بازیهای آسیایی نداشته و از قضا یکی از موفق ترین فدراسیون های چند سال اخیر بوده است.

روز شنبه و در شرایطی که هیچ خبری از قبل اعلام نشده بود دو نماینده از وزارت ورزش و جوانان به همراه سرپرست جدید فدراسیون پزشکی - ورزشی راهی ساختمان این فدراسیون شدند و مراسم تودیع و معارفه را برگزار کردند. گفته می شود علیرضا اسدی که به عنوان یکی از کاندیداهای ریاست فدراسیون به عنوان سرپرست منصوب شده است، از دوستان نزدیک محمود گودرزی و نصرالله سجادی وزیر و معاون وزیر وزارت ورزش و جوانان است.

تغییرات در چند فدراسیون دیگر هم در دستور کار وزارت ورزش قرار دارد و جالب اینکه فدراسیون بعدی هم که رئیس آن برکنار خواهد شد حضوری در بازیهای آسیایی اینچئون نداشته است. رئیس بعدی که جایش را به یکی از نزدیکان وزیر ورزش و جوانان خواهد داد، علی مجدآرا رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی خواهد بود که جایش را احتمالا به دکتر قره خواهد داد.

فدراسیون بسکتبال نیز به واسطه مشکلات اداری که ادامه فعالیت محمود مشحون دارد، دستخوش تغییرات قرار می گیرد. فدراسیون تنیس و دوومیدانی نیز از جمله فدراسیون هایی هستند که تغییرات در آن صورت خواهد گرفت. البته برخی از این فدراسیون ها دوره چهار ساله رئیس آنها به پایان رسیده اما سوال این است که چرا فدراسیون هایی که دوره چهار ساله رئیس آنها به پایان رسیده اما رئیس آن از پشتوانه سیاسی قوی برخوردار است برکنار نمی شود؟
منبع: مهر