۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
گزارش روزنامه لبنانی:

ژنرال سلیمانی بر عملیات عاشورا نظارت دارد

روزنامه المستقبل نوشت سردار قاسم سلیمانی بر عملیات "عاشورا" با هدف بیرون راندن تروریست‌ها از شهر "جرف الصخر" در جنوب بغداد نظارت دارد.
کد خبر : ۲۰۴۶۸۴
صراط: روزنامه المستقبل نوشت سردار قاسم سلیمانی بر عملیات "عاشورا" با هدف بیرون راندن تروریست‌ها از شهر "جرف الصخر" در جنوب بغداد نظارت دارد.

 روزنامه المستقبل چاپ لبنان در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی به قلم "علی البغدادی" نوشت: ارتش عراق با کمک سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس تلاش می کند زمام امور را در دست گیرد و به ضد حمله دست بزند تا بتواند شهرها و شهرک‌های راهبردی را از چنگال داعش درآورد.
 
در این خصوص، نیروهای عراقی و گروه های مردمی با همکاری و نظارت مستقیم قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس موفق شدند به شهر جرف الصخر واقع در جنوب بغداد حمله گسترده کنند. این حمله به بیرون کردن تقریبا کامل افراد مسلح داعش از منطقه کمک کرد.
 
منابع آگاه عراقی در گفت و گو با این روزنامه اعلام کردند سردار سلیمانی به طور مستقیم بر عملیات نظامی گسترده ای که "عملیات عاشورا" نامیده و توسط نیروهای عراقی انجام شده است، نظارت دارد. سلیمانی هم اکنون به همراه هادی العامری وزیر حمل و نقل سابق عراق و رهبر " گردان بدر"، ابومهدی مهندس ناظر گردان های امام علی (ع) و نیز محمد الغبان وزیر کشور عراق در منطقه عملیات حضور دارد.
 
به گفته منابع مذکور عملیاتی که بامداد دیروز آغاز شد، نتایج خوبی داشت زیرا عناصر داعش از بیشتر مناطق این شهر فرار کردند و نیروهای مهاجم کنترل مناطق وسیعی را به دست گرفتند اما جنگ هنوز به طور کامل پایان نیافته است.