۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۲
برگزاری شش بازی از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی

پرسپولیس و تراکتور با پنالتی صعود کردند/ قاتل سپاهان همچنان لیگ برتری ها را حذف می‌کند

کد خبر : ۲۰۴۷۷۸
صراط: مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی روز یکشنبه با انجام شش دیدار آغاز شد. در این مسابقات نیز خبری از دوربین های تلویزیونی نبود. در مرحله قبل بازی ها مستقیم از تلویزیون پخش شد و کفاشیان نیز پخش جام حذفی را بلامانع دانسته بود اما ظاهرا صداوسیما این بار کاملا رویه قهر را پیش گرفته است.

صعود پدیده به یک چهارم جام حذفی / صنعت ساری با دو گل پیکان را حذف کرد

در مرحله یک هشتم جام حذفی تیم فوتبال پیکان مهمان صنعت ساری بود. این مسابقه تا آخرین لحظات بدون گل پیگیری می شد که در دقیقه 90 امیر فرهنگ دوست بازیکن صنعت دروازه پیکان را باز کرد. دو دقیقه بعد وحید عنایتی هم دومین گل صنعت را زد تا یک تیم لیگ برتری دیگر از دور این رقابت ها کنار برود.

در دیگر مسابقه، گسترش فولاد میزبان پدیده بود. این دیدار در 90 دقیقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید که در وقت های اضافه پدیده گل دوم خود را زد و با برد دو بر یک مقابل حریف، به مرحله بعد رفت. هر دو گل پدیده را رضا عنایتی زد و تک گل گسترش فولاد هم محمد امین درویشی زد.

شکست خانگی استقلال خوزستان مقابل ذوب آهن/ سایپا هم در خانه به تراکتورسازی باخت

استقلال خوزستان در خانه اش به ذوب آهن باخت و از جام حذفی کنار رفت. سایپا هم در ضربات پنالتی مغلوب تراکتورسازی شد.

در ادامه رقابت های مرحله یک هشتم جام حذفی استقلال خوزستان میزبان ذوب آهن اصفهان بود. این دیدار که 6 کارت زرد و یک کارت قرمز داشت با نتیجه 3 بر 2 به سود ذوب آهن تمام شد.

قاسم دهنوی و مهدی رجب زاده (2 گل) گل های ذوب آهن را زدند و میثم مجیدی و روح الله سیف اللهی هم زننده گل های استقلال خوزستان بودند.

در دیگر مسابقه این مرحله سایپا میزبان تراکتورسازی تبریز بود. این دیدار در پایان 90 دقیقه و وقت های اضافه با تساوی بدون گل تمام شد و کار به ضربات پنالتی کشید. در ضربات پنالتی تراکتورسازی با نتیجه سه بر یک حریف را شکست داد و راهی یک چهارم نهایی شد.

پرسپولیس با شکست راه آهن به یک چهارم جام حذفی رسید / گل گهر، نفت مسجد سلیمان را هم حذف کرد

پرسپولیس تهران در ضربات پنالتی راه آهن را شکست داد و به جمع 8 تیم برتر جام حذفی رسید.

مسابقه پرسپولیس - راه آهن از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی برگزار شد. در دقیقه 6 این دیدار بازیکن راه آهن روی هادی نوروزی خطا کرد و داور برای پرسپولیس پنالتی گرفت. این ضربه پنالتی را پیام صادقیان زد که وحید طالب لو دروازه بان اسبق استقلال ضربه را مهار کرد.

بازی در پایان 120 دقیقه به تساوی یک بر یک رسید. میلاد محمدی برای راه آهن و محمد نوری برای پرسپولیس گل زدند.

در نهایت در ضربات پنالتی سرخپوشان با نتیجه 4-1 حریف را شکست دادند. در ضربات پنالتی سوشا مکانی دو ضربه حریف را مهار کرد و خودش هم یک ضربه پنالتی پرسپولیس را تبدیل به گل کرد تا نقش پررنگی در صعود تیمش داشته باشد.

پرسپولیس با عبور از سد راه آهن، برای شانزدهمین بار راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی ایران شد.

سرخپوشان پایتخت که برای بیست و هشتمین دوره در جام حذفی حضور دارند، تاکنون 16 بار به این مرحله از جام حذفی رسیده اند که در 15 دوره قبلی، 11 بار پیروز و 4 بار نیز شکست خورده بودند. پرسپولیس فصل گذشته در مرحله یک چهارم نهایی مقابل مقابل فولاد خوزستان در ضربات پنالتی شکست خورد، اما در فصل جاری حریف راحت تری پیش روی دارد و باید در سیرجان مقابل گل گهر قرار گیرد.

نفت مسجد سلیمان هم امروز میزبان گل گهر سیرجان بود که در ضربات پنالتی گل گهر موفق شد یکی دیگر از تیم های لیگ برتری را از دور رقابت های جام حذفی کنار بزند. بازی در وقت عادی و اضافی صفر صفر شده بود و در پنالتی گل گهر 4 بر 2 پیروز شد. گل گهر در مرحله قبل سپاهان را یک بر صفر برده بود.

استیلی: به تیمم افتخار می کنم/ حیف که بازی پخش نشد

حمید استیلی سرمربی راه آهن پس از شکست تیمش مقابل پرسپولیس در ضربات پنالتی گفت: «ما مسابقه خوبی انجام دادیم ولی حیف که بازی پخش نشد. به تیمم افتخار می کنم. خوب کار کردیم ولی پنالتی همراه با شانس است. من به درخشان و پرسپولیس تبریک می گویم.»

استیلی ادامه داد: «ما هفته قبل تمرین پنالتی کرده بودیم و طالبلو هم یکی از بهترین پنالتی گیرهای ایران است. او یک پنالتی در جریان بازی گرفت ولی نتیجه دلخواه ما نبود. چند بازیکن جوان هم در ترکیب تیم ما حضور داشتند و به همین دلیل می گویم به تیمم افتخار می کنم.»

درخشان: چرا همه بازیکنان سرباز را به تراکتورسازی می دهند؟/ هنوز از نظر بدنی مشکل داریم

حمید درخشان سرمربی پرسپولیس پس از صعود تیمش به جمع 8 تیم برتر جام حذفی گفت: «بازی خوبی برگزار شد و دو تیم نمایش خوبی داشتند. به استیلی خسته نباشید می گویم. او تیم خوبی دارد و 120 دقیقه خوب بازی کردند. ما در این مسابقه فرصت های زیادی از دست دادیم. گل غیر منتظره ای هم خوردیم. ما در فاز حمله بودیم و روی غافلگیری گل خوردیم.»

درخشان ادامه داد: «امروز با یک اشتباه کوچک به دردسر افتادیم. تیم ما کمی مشکلات بدنی دارد و بازیکنان هنوز از نظر بدنی مشکل دارند. در اردوی کیش تلاش کردیم بازیکنان را از نظر بدنی آماده کنیم. می توانستیم در این اردو فشار زیادی به بازیکنان بیاوریم اما ممکن بود جواب عکس بگیریم و وضعیت بدنی بازیکنان بدتر شود. البته تیم من می تواند 120 دقیقه بجنگد و در بازی با راه آهن هم سوار بر بازی بودیم. در این بازی دیدیم که پرسپولیس در دقایق پایانی حمله کرد و این یعنی شرایط تیم عوض شده.»

درخشان در مورد وضعیت پیام صادقیان هم گفت: «پیام بازیکن با کیفیتی است. ما سعی کردیم کم کم از او بازی بگیریم تا به شرایط ایده آل برسد. پیام مقابل راه آهن هم خوب بود و در طول 90 دقیقه شرایط خوبی داشت. او به روزهای خوبش نزدیک شده است. او باید از نظر بدنی آماده تر شود تا بیشتر به پرسپولیس کمک کند.»

درخشان در مورد اینکه چرا خبر محرومیت شجاع خلیل زاده امروز منتشر شد اما حسین ماهینی مدت هاست که از ترکیب پرسپولیس دور مانده گفت: «خلیل زاده نفر هفتم لیست روز اول بود ولی نامش را اعلام نکردند تا مقابل پرسپولیس بازی کند. چطور او بعد از بازی با پرسپولیس در فهرست قرار گرفت ولی قبل از بازی نبود؟ ما از طریق باشگاه پیگیری می کنیم. چرا بازیکنان سرباز را به نیروی زمینی و فجر نمی دهند و به تراکتورسازی می دهند؟ از این تبعیض ها تعجب می کنم. چرا همه تنبیه ها اول برای پرسپولیس است؟ من از باشگاه می خواهم که این مسائل را پیگیری کند.»