۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰
جنگ پنهان پشت خنده‌های دو رییس

ضرغامی مسیر برنامه نود را تغییر داد؟

دعوتنامه ضرغامی برای کفاشیان باعث شد صداوسیما با با هر نتیجه ای از جلسه امروز با توپ پر به نود بیاید. اما آیا کفاشیان با حامیان دولتی و فوتبالی‌اش، حاضر به مصالحه می‌شود؟
کد خبر : ۲۰۴۸۸۲
گروه ورزشی صراط - در شرایطی که با بلاتکلیف ماندن موضوع حق پخش مسابقات فوتبال لیگ برتر، همه نگاه ها به برنامه امشب نود بود، دعوت غیرمنتظره ضرغامی از مدیران فدراسیون فوتبال، ماجرا را تغییر داد.

به گزارش گروه ورزشی صراط، نود 11 هفته از کوچکترین اشاره ای به مهم ترین موضوع فوتبالی کشور سر باز زد (اینجـــــا) و هفته گذشته نیز در اوج جنجال رسانه ای در خصوص حق پخش با دعوت از فرهاد مجیدی چند روزی این ماجرا را تحت الشعاع قرار داد اما این بار دیگر چاره ای برای ورود به این ماجرا نمانده و مطرح کردن آن نه تنها هیچ شهامت و شجاعتی نمی خواهد(اینجـــــا)، که عملا راه دیگری برای صحبت کردن از فوتبال بدون طرح موضوع حق پخش وجود ندارد.

با این حال، بحث بر سر چگونگی برخورد فردوسی پور با دعوای حق پخش و اینکه مجری پرطرفدار نود طرف چه کسی را خوهد گرفت(اینجــــــا)، بود که ناگهان، ضرغامی با یک عقب نشینی تاکتیکی، مدیران فدراسیون را به مذاکره فراخواند.(اینجـــــا)

نتیجه جلسه امروز ضرغامی با کفاشیان هر چه باشد، صداوسیما را دست پر به جدال امشب در نود خواهد فرستاد و حتی اگر اهداف رسانه ملی از جلسه امروز محقق شود، دعوای حق پخش را تا حدود زیادی از مرکزیت توجه برنامه نود امشب بیرون خواهد کشید.

اهداف صداوسیما هم تا حد زیادی قابل حدس است؛ احتمالا رسانه ملی اندکی رقم پیشنهادی خود را بالاتر خواهد برد و چه بسا با رقمی مانند 30 یا 40 میلیارد تومان و یا شاید اندکی بیشتر، با فدراسیون به توافق خواهد رسید تا هم از ضرر مالی خود به دلیل عدم پخش لیگ برتر جلوگیری کند – به ویژه آنکه تا برگزاری دربی سرخابی هم زمان زیادی باقی نمانده - و هم چهره یک نجات بخش  از خود در میان هواداران فوتبال ثبت کند.

از سوی دیگر، فدراسیون فوتبال به دلیل حمایت دولت و نیز اهالی فوتبال در تصمیم خود برای بیرون کردن دوربین های صداوسیما، اکنون خود را در موضع قدرت می بیند تا جایی که کفاشیان مدعی شده یک مشتری ایتالیایی برای پخش لیگ برتر هم پیدا کرده است.

اما واقعیت این است که محدودیت های فوتبال و نیز قوانین موجود اجازه چنین ریسک هایی را به راحتی به کفاشیان نخواهد داد و او بهتر از هر کسی می داند توافق در جلسه امروز برای هر دو طرف مفید خواهد بود.

با این وجود باید منتظر ماند و دید نتیجه جلسه امروز مسئولان صداوسیما و فدراسیون چیست و آیا کفاشیان حاضر است با مبلغی که بی تردید از پیشنهادهای او بسیار پایتن تر خواهد بود، ماجرای حق پخش را خاتمه دهد؟

آنچه مسلم است، مسیر یکی از پربیننده ترین و جنجالی ترین برنامه های احتمالی نود، پیش از شروع توسط رییس رسانه ملی کاملا تغییر کرد و با هر نتیجه ای از جلسه امروز، صداوسیما با توپ پر به نود خواهد آمد. اما آیا کفاشیان که همچنان حامیان دولتی و فوتبالی اش را پشت سر خود احساس می کند، حاضر به مصالحه با شرایط صداوسیما می‌شود؟

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۰۵ آبان ۱۳۹۳
۰
۰
به هر حال همه متوجه شدن فردوسی پور سرباز ضرغامی است وگرنه تو چند هفته قبل هم میتونست این نظرسنجی را برگزار کنه که نکرد.
سربازی که با ژست اپوزیسیون برنامه هاشون را پیاده میکنه.
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۵۲ - ۰۵ آبان ۱۳۹۳
۰
۰
فدراسیون کار درستی کرد و بهتره برای تکمیل کارش از اهالی فوتبال یعنی مربیا و بازیکنا و ... بخواد که با صدا و سیما مصاحبه هم نکنن. در این صورت صدا و سیما حتماً شرایط فدراسیون رو قبول می کنه. این نمیشه که یک برنامه تلویزیونی از سایه سر فوتیال چند صد میلیارد درآمد داشته باشه بعد زورشون بیاد ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۰۶ آبان ۱۳۹۳
۰
۰
این حامیان دولتیش که زمان دولت آقای احمدی نژاد (اصولگرایان ) بود دیگه سرکار نیستند یک مقدار مطالعه چیز خوبی هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۰۶ آبان ۱۳۹۳
۰
۰
ضرغامی به این فوتبالی های بی کفایت پول نده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۵ - ۰۹ آبان ۱۳۹۳
۰
۰
كفاشيان با اون فوتبال مسخره اش منت بر سرمان ميگذارد كه اجازه پخش را از صدا و سيما را نميدهد